Στο επίκεντρο της επόμενης μέρας για το ελληνικό επιχειρείν και την οικονομία είναι η επιβίωση των ΜμΕ καθώς αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της παραγωγικής βάσης, ενώ διασφαλίζουν και τις περισσότερες θέσεις εργασίας.
Ωστόσο όπως σημείωσε μιλώντας στο φόρουμ των Δελφών ο Πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος Γιώργος Καββαθάς «η πανδημία χτύπησε ιδιαίτερα άνισα τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις», , προσθέτοντας ότι αυτές οι ίδιες επιχειρήσεις ήταν αυτές που είχαν βρεθεί πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του ΓΣΕΒΕΕ οι εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι σε τέτοιες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησής τους. Η έλλειψη δεξιοτήτων και πόρων είναι οι βασικοί λόγοι και το πρόγραμμα ΕΣΠΑ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό ήρθε να καλύψει αυτό το κενό.
Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Καββαθάς, ο αιτήσεις δεν έχουν ξεπεράσει το 60% και αυτό δείχνει ότι οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας για κάποιες επιχειρήσεις ήταν τέτοιες, που δεν τους επιτρέπουν να επενδύσουν ούτε το ποσό που χρειάζεται για την δημιουργία e-shop με την στήριξη του προγράμματος.
Ψηφιακό marketing
Ο Πρόεδρος της ΓΣΒΕΕ παρουσίασε επίσης το πρόγραμμα ασύγχρονης τηλεκατάρτισης που δημιούργησαν μαζί με την Mastercard και που ξεκινάει τον Ιούνιο με ορίζοντα ενός έτους και περιλαμβάνει τρία εκπαιδευτικά πεδία: το ψηφιακό marketing και τα κοινωνικά δίκτυα, τις ψηφιακές συναλλαγές και την ασφάλεια και την επικοινωνία και την εξυπηρέτηση.
-Για τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που άλλαξε η πανδημία μίλησε η Άσπα Παλημέρη, Country Manager, Mastercard, Greece σημειώνοντας ότι σήμερα πια πάνω από το 90% των συναλλαγών με κάρτα γίνονται ανέπαφα. «Καταφέραμε να αντιδράσουμε πολύ γρήγορα», επισήμανε τονίζοντας ότι ήδη από το πρώτο κύμα της πανδημίας έγινε αναβάθμιση των POS των επιχειρήσεων από ενσύρματα σε ασύρματα και αυξήθηκε το όριο για ανέπαφες συναλλαγές χωρίς PIN. Μίλησε επίσης για την ασφάλεια που πρέπει να νιώθει και ο καταναλωτής και η επιχείρηση στο ψηφιακό περιβάλλον και υπογράμμισε την σημασία της εκπαίδευσης για το ζήτημα αυτό.
Η κ. Παλημέρη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρωτοβουλία Digital Doors της Mastercard που βοηθάει τις μικρές επιχειρήσεις να μπουν στον ψηφιακό κόσμο και που βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την πρόσβαση σε υπηρεσίες για ψηφιακό marketing, διαφήμιση ή λειτουργία e-shop, την εκπαίδευση για την απόκτηση δεξιοτήτων και την κυβερνοασφάλεια. Σχετικά με το τελευταίο, σημείωσε ότι η Mastercard δίνει εργαλεία σε περίπου 5000 επιχειρήσεις για να μπορούν να διαγνώσουν τα τρωτά τους σημεία και να ασφαλίσουν τα συστήματα συναλλαγών τους.