Σημαντικές αλλαγές για τους ιδιοκτήτες ακινήτων και αυτοκινήτων φέρνει το 2025, καθώς μεταβάλλονται οι κανονισμοί για την υποχρεωτική ασφάλιση περιουσιακών στοιχείων.
Από την 1η Ιουνίου 2025, οι ιδιοκτήτες κατοικιών ή επιχειρήσεων με τζίρο που υπερβαίνει τα 500.000 ευρώ, οι οποίοι δεν έχουν ασφαλίσει την περιουσία τους δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, όπως πυρκαγιά, πλημμύρα ή σεισμός. Η ίδια υποχρέωση επεκτείνεται και στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων.
Με αφορμή όλες τις επερχόμενες αλλαγές, ένας από τους κορυφαίους ασφαλιστές της αγοράς μας λύνει σημαντικές απορίες.
Ο Γρηγόρης Τσερεζόλε εδώ και δεκαετίες συνεχίζει μία παράδοση στην ασφαλιστική αγορά της Ελλάδος, με τεράστια εμπειρία, πελατοκεντρική κουλτούρα και ουσιαστική γνώση του αντικειμένου.
Με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές ανάγκες μας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, είτε σε ατομικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, κάναμε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση για τον κλάδο και τις ανάγκες των ασφαλισμένων.
-Πόσο αξιόπιστη είναι η ελληνική ασφαλιστική αγορά;
-Η ελληνική αγορά, αν και αρκετά μικρή σε μέγεθος, είναι αρκετά αξιόπιστη. Τα νούμερα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (επί του ΑΕΠ) είναι σημαντικά χαμηλότερα, αλλά οι δείκτες φερεγγυότητας είναι αρκετά υψηλοί. Ο κύκλος εργασιών των ασφαλιστικών εταιριών στην Ελλάδα είναι σχεδόν όσο και τα ίδια κεφάλαιά τους. Οι δε εποπτικοί δείκτες που απαιτεί το πανευρωπαϊκό σύστημα SolvencyII, είναι πολύ υψηλότεροι από αυτούς που απαιτούνται. Μικρή αγορά μεν, αξιόπιστη δε.
-Ποιο θεωρείτε το δυσκολότερο αντικείμενο της Ασφαλιστικής Αγοράς;
-Θα μπορούσα να εστιάσω σε διάφορους παράγοντες που καθιστούν κάποιο αντικείμενο πιο δύσκολο από άλλα στην ασφαλιστική αγορά, αλλά θα επικεντρωθώ σε δύο συγκεκριμένους τομείς, την Υγεία και τις Φυσικές Καταστροφές.
Όσον αφορά την Υγεία, αποτελεί κύρια ανάγκη στη σημερινή κοινωνία. Με τη διαρκή αύξηση των ιατρικών δαπανών και την αδυναμία της δημόσιας Υγείας, η ιδιωτική ασφάλιση δεν αποτελεί μόνο μια οικονομική επιλογή αλλά μια ουσιαστική διασφάλιση της ευημερίας και της ποιότητας ζωής.
Τα φυσικά φαινόμενα, τα οποία δυστυχώς είναι πλέον συχνά – πυκνά και καταστροφικά, όπως οι σεισμοί, οι πλημμύρες και οι καταιγίδες, είναι αναπόσπαστο κομμάτι του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Οι συνέπειες αυτών των φαινομένων μπορεί να είναι καταστροφικές, προκαλώντας σοβαρές ζημιές σε υποδομές, περιουσίες και φυσικούς πόρους. Σε αυτό το πλαίσιο, η ασφάλιση φυσικών καταστροφών αποκτά ζωτική σημασία, προσφέροντας μια ασπίδα προστασίας στους πολίτες και στις επιχειρήσεις. Μέσω αυτής της μορφής ασφάλισης, οι ασφαλισμένοι μπορούν να αποζημιωθούν για τις ζημιές που υπέστησαν, διευκολύνοντας τη διαδικασία αποκατάστασης και επαναφοράς στη φυσιολογική τους ζωή. Η κατάλληλη κάλυψη μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια, καθώς οι οικονομικές συνέπειες μιας φυσικής καταστροφής συχνά ξεπερνούν τις δυνατότητες των θυμάτων να αντεπεξέλθουν
-Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που θα μπορούσατε να δώσετε σε κάποιον στις μέρες μας;
-Θα πρέπει όλοι να μας να ακολουθούμε ένα βασικό τρίπτυχο. Καταρχήν να καθορίσουμε τις ανάγκες μας, υγεία, περιουσία, οικονομική απώλεια κ.λ.π. Έπειτα θα πρέπει να απευθυνθούμε και να συμβουλευόμαστε ειδικούς ώστε να μας καθοδηγήσουν σωστά στα προγράμματα που θα καλύψουν τις ανάγκες μας και τέλος θα πρέπει να διαβάζουμε τους όρους των συμβολαίων και να μην αφήνουμε κάποια απορία χωρίς ικανοποιητική απάντηση.
-Είναι βιώσιμο για έναν ασφαλιστή σήμερα να ασχολείται αποκλειστικά με έναν συγκεκριμένο κλάδο;
-Η ενασχόληση με έναν συγκεκριμένο κλάδο επιτρέπει στον ασφαλιστή να αναπτύξει βαθιά γνώση και κατανόηση των αναγκών των πελατών. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να διευκολύνει την προσφορά στοχευμένων προϊόντων.
Σε ορισμένους τομείς, ο ανταγωνισμός είναι σφοδρός, και η εξειδίκευση μπορεί να είναι το κλειδί για την επιτυχία. Ωστόσο, σε άλλους τομείς, η περιορισμένη αγορά μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Η διαφοροποίηση των υπηρεσιών και προϊόντων μπορεί να ενισχύσει την ανθεκτικότητα του ασφαλιστή. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων σε περισσότερους από έναν τομείς μπορεί να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Πάντως, η ενασχόληση με έναν και μόνο κλάδο θα μπορούσε να είναι βιώσιμη, αλλά απαιτεί προσεκτική στρατηγική και διαρκή προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
-Τα εναλλακτικά δίκτυα ασφαλειών έχουν κάνει ζημιά στα παραδοσιακά ασφαλιστικά γραφεία; Ο κόσμος ασφαλίζεται μέσω τραπεζών, για παράδειγμα;
-Με τη δημιουργία εναλλακτικών δικτύων, όπως οι διαδικτυακές πλατφόρμες και οι τράπεζες, έχει δημιουργηθεί ένας νέος ανταγωνισμός στην αγορά, ο οποίος φυσικά δημιουργεί προβλήματα στα παραδοσιακά δίκτυα που πολλές φορές δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα επίπεδα των τιμών. Τελικά, όμως, κερδίζουν τα παραδοσιακά γραφεία λόγω της εξειδίκευσης, της προσωπικής επαφής και της εξυπηρέτησης που παρέχουν.
-Ποια είναι η πιο δύσκολη περίπτωση αποζημίωσης που σας έχει τύχει και ποια η πιο ακριβή;
-Η πιο δύσκολη περίπτωση που μου έχει τύχει ήταν οι καταστροφές στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας που προκλήθηκαν μετά τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008. Εκείνη την εποχή ασφαλίζαμε αρκετά κτίρια στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας για λογαριασμό πελατών μας, που είδαν την περιουσία τους να καταστρέφεται από τη μία μέρα στην άλλη και τελικά να βρίσκονται στα πρόθυρα της οικονομικής καταστροφής. Έπρεπε να κινηθούμε γρήγορα και με σοβαρότητα ώστε οι πελάτες μας να μπορέσουν να λειτουργήσουν άμεσα με τις μικρότερες οικονομικές απώλειες και το καταφέραμε. Θα μπορούσα να πω ότι οι αποζημιώσεις εκείνης της εποχής, αν εξαιρέσουμε τον σεισμό του 1999, ήταν και οι μεγαλύτερες που είχαμε και αυτό γιατί δυστυχώς το 1999 ο κόσμος δεν ασφάλιζε τα περιουσιακά του στοιχεία για σεισμό σε μεγάλο ποσοστό.
-Βλέπουμε συνεχώς κυβερνητικές αποφάσεις για νέες ασφάλειες. Ο κόσμος υπακούει σε αυτές;
-Οι κυβερνητικές αποφάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της κοινωνικής προστασίας. Η οικονομική κατάσταση των πολιτών παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο. Πολλές φορές, οι πολίτες μπορεί να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με το κόστος και την αποτελεσματικότητα των νέων ασφαλίσεων. Η υπακοή του κόσμου στις κυβερνητικές αποφάσεις για νέες ασφαλίσεις εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η ενημέρωση, η οικονομική κατάσταση και η εμπιστοσύνη στο κράτος. Είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να παρέχουν διαφάνεια σχετικά με τα οφέλη και τις διαδικασίες των νέων ασφαλίσεων, ώστε να εξασφαλίσουν τη συνεργασία και την υποστήριξη του κοινού.
-Τι προβλήματα αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος σας;
-Τα κυριότερα προβλήματα σήμερα θα μπορούσα να πω ότι είναι:
- Η συχνή αλλαγή στη νομοθεσία
- Η διαχείριση των δεδομένων
- Η ψηφιοποίηση, η οποία αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας
- Η οικονομική κρίση
- Η κλιματική αλλαγή, η οποία δημιουργεί νέες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά
Ο κλάδος καλείται να εφαρμόσει και να σχεδιάσει νέες στρατηγικές ώστε να μπορεί να αντιδράσει με επιτυχία στις νέες προκλήσεις.
-Πώς βλέπετε το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς;
-Όπως ήδη έχω πει, το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς είναι γεμάτο προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Με εργαλεία όπως την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και τη χρήση της τεχνολογίας, τη συνεχή εκπαίδευση του κοινού σχετικά με την ανάγκη της ιδιωτικής ασφάλισης, την προσαρμογή των ασφαλιστικών προϊόντων στο σήμερα και στις καθημερινές ανάγκες του κόσμου καθώς και με τις στρατηγικές συνεργασίες που δημιουργούνται στα υφιστάμενα παραδοσιακά γραφεία, το μέλλον διαγράφεται ζοφερό και ενδιαφέρον.
-Τι παραπάνω παρέχει το γραφείο σας σε σχέση με αντίστοιχα του κλάδου;
-Το γραφείο μας Ceresole Insurance E.E. έχει παρουσία στο χώρο πάνω από 70 χρόνια. Η βαθιά γνώση της ασφαλιστικής αγοράς μάς επιτρέπει να κατανοούμε τις μοναδικές ανάγκες του πελάτη και να του προσφέρουμε εξατομικευμένες λύσεις που ανταγωνίζονται τις γενικές προσεγγίσεις άλλων γραφείων. Η σχέση μας με τους πελάτες είναι πάντα ειλικρινής, γνωρίζουν τι ακριβώς αγοράζουν και τι πρέπει να περιμένουν. Υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης, η οποία μέσω της άμεσης επικοινωνίας και της προθυμίας μας να απαντήσουμε σε όποιες ερωτήσεις, δημιουργεί μια θετική εμπειρία στους πελάτες. Το γραφείο μας ξεχωρίζει χάρη στην προσωπική προσέγγιση, τη διαφάνεια, την τεχνολογία και τη συνεχή υποστήριξη που παρέχουμε στους πελάτες μας. Στόχος μας είναι να γίνουμε ο αξιόπιστος σύμμαχος στην ασφαλιστική τους κάλυψη.
www.ceresole.gr, 2103600008, +306936601090
Διαβάστε ακόμη:
- Από δανειολήπτης, πιστωτής του ΔΝΤ η Ελλάδα – Τι κερδίζει
- Η παλιά συσκευή που ήρθε για να εκθρονίσει τη φριτέζα αέρος
- Αυτό είναι το Νο1 τραγούδι γάμου σύμφωνα με έρευνα
- Έρχονται 9 νέοι σταθμοί στη Γραμμή 2 του Μετρό – Πού θα βρίσκονται