Ξανά στον… “πάγο” βάζει η Google τα σχέδιά της σχετικά με την κατάργηση των cookies  μέχρι το 2024.

“Τα πιο συνεπή σχόλια που έχουμε λάβει είναι η ανάγκη για περισσότερο χρόνο για την αξιολόγηση και τη δοκιμή των νέων τεχνολογιών Privacy Sandbox πριν από την κατάργηση των τα third-party cookies στο Chrome», έγραψε ο Anthony Chavez, Αντιπρόεδρος του Privacy Sandbox της Google σε σχετική ανάρτηση.

Τον Ιούνιο του 2021, η Google μετέφερε την προθεσμία από το 2022 στο 2023. Τον Ιανουάριο του 2022, εγκατέλειψε το υψηλότερο προφίλ της εναλλακτικής λύσης στα cookie, το FLoC, και στράφηκε στη στόχευση ανά Θέματα (topics).

Η καθυστέρηση αυτή, ωστόσο, προκαλεί αναστάτωση και αβεβαιότητα στα brands.

Τα cookies είναι μικρά κομμάτια κώδικα που οι ιστότοποι παραδίδουν στο πρόγραμμα περιήγησης ενός επισκέπτη και παραμένουν καθώς το άτομο επισκέπτεται άλλους ιστότοπους. Η πρακτική έχει τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος του οικοσυστήματος ψηφιακής διαφήμισης και την ικανότητά του να παρακολουθεί τους χρήστες σε πολλούς ιστότοπους για τη στόχευση διαφημίσεων.

Οι διαφημιστικές εταιρείες

Το νέο χρονοδιάγραμμα δείχνει ότι η εταιρεία δεν θα κάνει την αλλαγή για άλλα δύο χρόνια. Η δεύτερη καθυστέρηση έρχεται καθώς οι εταιρείες διαφημίσεων και ηλεκτρονικού εμπορίου δέχονται πλήγμα από τις αλλαγές απορρήτου από τις ενημερώσεις απορρήτου του λειτουργικού συστήματος της Apple, οι οποίες μειώνουν τις δυνατότητες στόχευσης περιορίζοντας την πρόσβαση των διαφημιζόμενων σε ένα αναγνωριστικό χρήστη iPhone.

Νωρίτερα φέτος, το Facebook είπε ότι οι αλλαγές θα καταλήξουν να κοστίσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στη χρονία. Έρχεται επίσης καθώς νομοθέτες στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζουν εξονυχιστικά την κυριαρχία της εταιρείας στο οικοσύστημα της τεχνολογίας διαφημίσεων.

Οι προγραμματιστές μπορούν ήδη να δοκιμάσουν αυτά τα API σήμερα, αλλά ξεκινώντας από τις αρχές Αυγούστου, οι δοκιμές θα επεκταθούν σε εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και θα γίνουν γενικά διαθέσιμες στο Chrome έως το τρίτο τρίμηνο του 2023 — περίπου ένα χρόνο από τώρα, είπε η εταιρεία.