Η μονάδα Google της Alphabet Inc, η Facebook Inc και η Microsoft Corp είναι οι τρεις εταιρείες που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα για άσκηση παρασκηνιακής πολιτικής πίεσης (lobbying) στην ΕΕ, σε έναν αγώνα κατά αυστηρών νέων νόμων που έχουν σκοπό να περιορίσουν τις εξουσίες των αμερικανικών κολοσσών της τεχνολογίας, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται σήμερα.

Τέτοιες προσπάθειες θα έπρεπε να είναι ένα μήνυμα αφύπνισης προς τους διαμορφωτές πολιτικής στην ΕΕ ώστε να ενισχύσουν τα προσχέδια νόμων και τους κανόνες του λόμπινγκ, προειδοποιεί η έρευνα του Corporate Europe Observatory και του LobbyControl.

Google, Facebook και Microsoft στην κορυφή των δαπανών για λόμπινγκ στην ΕΕ  | Fortunegreece.com

Ο τομέας της τεχνολογίας ξοδεύει περισσότερα από τους τομείς των φαρμάκων, των ορυκτών καυσίμων, των χημικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα, που κυριαρχούσαν άλλοτε στο λόμπινγκ, σύμφωνα με την έρευνα.

«Η αυξανόμενη δύναμη πυρός των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας και της ψηφιακής τεχνολογίας ως σύνολο αντανακλά τον τεράστιο και αυξανόμενο ρόλο των τομέων (αυτών) στην κοινωνία», αναφέρεται στην έρευνα.

«Είναι αξιοσημείωτο και θα έπρεπε να είναι αιτία ανησυχίας το γεγονός ότι οι πλατφόρμες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δύναμη πυρός ώστε να διασφαλίσουν ότι οι φωνές τους θα ακουστούν -πάνω από αντίθετες και επικριτικές φωνές- στη δημόσια συζήτηση για το πώς θα κατασκευαστούν νέοι κανόνες για τις ψηφιακές πλατφόρμες».

612 εταιρείες δαπανούν πάνω από 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο για λόμπινγκ στις πολιτικές της ΕΕ

Σύμφωνα με την έρευνα, 612 εταιρείες, όμιλοι και ενώσεις δαπανούν περισσότερα από 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο για λόμπινγκ στις πολιτικές της ΕΕ για την ψηφιακή οικονομία.

Euro2day]: Google, Facebook, Microsoft στην κορυφή των δαπανών για λόμπινγκ  στην ΕΕ | multi-news.gr

Τα στοιχεία καταχωρίστηκαν από εταιρείες στο Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ έως και τα μέσα Ιουνίου φέτος.

Η Google έρχεται πρώτη με 5,75 εκατ. ευρώ και ακολουθούν η Facebook με 5,5 εκατ. ευρώ, η Microsoft με 5,25 εκατ., η Apple με 3,5 εκατ., η Huawei Technologies Co Ltd με 3 εκατ. και η Amazon.com Inc στην έκτη θέση με 2,75 εκατ., σύμφωνα με την έρευνα.

Η Google και η Huawei απάντησαν ότι θα καταχωρίσουν τα στοιχεία τους για το λόμπινγκ στο μητρώο διαφάνειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

«Έχουμε δημιουργήσει σαφείς πολιτικές προκειμένου να προστατεύσουμε την ανεξαρτησία των ανθρώπων και των οργανισμών που χρηματοδοτούμε, περιλαμβανομένης και μιας απαίτησης αποκάλυψης της χρηματοδότησης», ανέφερε η Google σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).