Μετά από τέσσερις μήνες μικρής βελτίωσης, η γερμανική καταναλωτική εμπιστοσύνη για τον Ιούλιο απογοήτευσε, καθώς επιδεινώθηκε σε σχέση με τον Ιούνιο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διοργάνωση του Euro 2o24 στα γερμανικά γήπεδα.

Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος που δημοσιεύεται από κοινού από την GfK και το Ινστιτούτο της Νυρεμβέργης (NIM) υποχώρησε απροσδόκητα στο -21,8 ενόψει Ιουλίου, από το ελαφρώς αναθεωρημένο -21,0 τον Ιούνιο. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν βελτίωση, στο -18,9.

Τον Ιούνιο, η διάθεση για δαπάνες μειώθηκε, ενώ η προθυμία για αποταμίευση αυξήθηκε. Η νέα οικονομική αβεβαιότητα φαίνεται να επιβαρύνει και πάλι τη γερμανική καταναλωτική εμπιστοσύνη, σημειώνουν οι αναλυτές της ING.

Η αισιοδοξία έχει δώσει τη θέση της στον ρεαλισμό

Ενόψει του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, υπήρχε η ελπίδα ότι ένα τέτοιο γεγονός θα μπορούσε επιτέλους να ανοίξει τα πορτοφόλια των Γερμανών καταναλωτών. Τα σημερινά στοιχεία, ωστόσο, δείχνουν ότι ούτε το ποδόσφαιρο δεν μπορεί να ξεπεράσει την επιφυλακτικότητα των Γερμανών. Παρά την εκτίναξη των πραγματικών μισθών και την πιθανώς ισχυρότερη αύξηση των μισθών εδώ και μια δεκαετία φέτος, η πολιτική αβεβαιότητα και η υποτονική οικονομική ανάπτυξη στη Γερμανία, εξακολουθούν να πλήττουν την προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν. Αν υπάρχει έστω και ένας θετικός αντίκτυπος από το Euro 2024, αυτός θα πρέπει να προέλθει από τους ξένους οπαδούς του ποδοσφαίρου και όχι από τους Γερμανούς καταναλωτές.

Ξεπούλησαν οι φανέλες της Εθνικής Γερμανίας

Ταυτόχρονα, όμως, το ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα δεν αφήνει εντελώς ανεπηρέαστη τη γερμανική οικονομία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επίσημες φανέλες της γερμανικής εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου έχουν εξαντληθεί και ο γνωστός γερμανικός παραγωγός αθλητικών ειδών έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για την εντατικοποίηση της παραγωγής. Την ίδια στιγμή, μια εμπορική προωθητική ενέργεια μεγάλου ιστότοπου σύγκρισης τιμών έχει χαρίσει δωρεάν υπερτριπλάσιες φανέλες. Δηλαδή, σχεδόν δωρεάν. Για να πάρουν τη φανέλα, οι Γερμανοί έπρεπε να εισάγουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Κρίνοντας από αυτό το παράδειγμα, φαίνεται ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν, απλώς… όχι με χρήματα, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη