Σε κεφαλαιακή ενίσχυση της Gastrade προχωρούν οι μέτοχοί της ενόψει της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, η πρώτη κατά 950.000 ευρώ τον περασμένο Φεβρουάριο και η πολύ πρόσφατη ύψους 6,55 εκατ. ευρώ η οποία αποφασίστηκε κατά την έκτακτη Γενική Συνέλευση της 9ης Αυγούστου.
Έτσι σήμερα, μετά τις διαδοχικές ΑΜΚ, το μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade ανέρχεται σε 31.555.000 ευρώ, το οποίο διαιρείται σε 6.311.000 ονομαστικές μετοχές των 5 ευρώ εκάστη.
Υπενθυμίζεται ότι μέτοχοι στην Gastrade, με ποσοστό 20% έκαστος, είναι ο Όμιλος Κοπελούζου, -μέσω της Ελμίνας Κοπελούζου που είναι και Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας-, η Gaslog Cyprus Investments Ltd, συμφερόντων του εφοπλιστή Π. Λιβανού, η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η Bulgartransgaz και ο ΔΕΣΦΑ.
Το νέο «ορόσημο»
Όπως είναι γνωστό, η εμπορική λειτουργία του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αναβλήθηκε για κάποιους μήνες λόγω τεχνικού προβλήματος στο δίκτυο αγωγών που συνδέει το terminal με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς αερίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η τελική φάση αντιμετώπισης των όποιων ζητημάτων ανέκυψαν. Έτσι, αναμένεται ότι το FSRU θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία περί τις αρχές Οκτωβρίου, πιθανά μάλιστα και από την 1η Οκτωβρίου.
Τον Ιούλιο η ΡΑΑΕΥ έδωσε το «πράσινο φως» προς την Gastrade προκειμένου να αναθέσει σειρά κρίσιμων διαχειριστικών ενεργειών σε σχέση με το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης προς την Gaslog Floating Services Maritime Company, ενώ νωρίτερα τον ίδιο μήνα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε στη χορήγηση προς την Gastrade της έγκρισης λειτουργίας για το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης.
Η έγκριση λειτουργίας, που είναι αορίστου χρόνου και δόθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας του ΥΠΕΝ, αποτελούσε ένα από τα τελευταία «προαπαιτούμενα» προκειμένου το project των 380 εκατ. ευρώ να μπει στην «πρίζα».
Υπενθυμίζεται ότι το FSRU «Αλεξανδρούπολις» εισήλθε στο Θρακικό Πέλαγος και αγκυροβόλησε ανοιχτά της ακριτικής πόλης στις 17 Δεκεμβρίου 2023. Η πλωτή μονάδα, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου απέπλευσε από το αγκυροβόλιο της Σιγκαπούρης στις 26 Νοεμβρίου 2023 και ξεκίνησε το ταξίδι της προς την Αλεξανδρούπολη, αφού ολοκλήρωσε μια σχεδόν 10μηνη μετατροπή στο ναυπηγείο Seatrium.
Μετά την άφιξή του ακολούθησε το «δέσιμο» μέσω συστήματος αγκυροβόλησης και η σύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης, ο οποίος μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα παραδίδει φυσικό αέριο στο Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς και εν συνεχεία στους τελικούς καταναλωτές στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και περαιτέρω στη Μολδαβία και την Ουκρανία στα ανατολικά και στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία στα δυτικά.
Η στρατηγική σημασία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Έτσι, το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης θα αποτελέσει μια νέα πύλη εφοδιασμού, διασφαλίζοντας πρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της ελληνικής και της περιφερειακής αγοράς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ταυτόχρονα θα συμβάλει στη διεύρυνση των πηγών και των οδών προμήθειας φυσικού αερίου, στην προώθηση του ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή, καθώς και στην ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας και των βαλκανικών χωρών.
Η Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης χωρητικότητας 153.500 κ.μ. και τεχνικής δυναμικότητας 5,5 δισ. κ.μ. LNG ανά έτος, βρίσκεται στη θάλασσα της Θράκης, νοτιοδυτικά της πόλης της Αλεξανδρούπολης. Το έργο έχει συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό 30 ιντσών μήκους 28 χλμ. (αποτελείται από ένα υποθαλάσσιο τμήμα περίπου 24 χλμ και ένα χερσαίο τμήμα 4 χλμ) μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της ευρύτερης περιοχής (Ρουμανία, Σερβία, Β. Μακεδονία κ.α.)
Το αγκυροβόλιο της πλωτής μονάδας βρίσκεται σε σταθερό σημείο σε θαλάσσια περιοχή βάθους περίπου 40 μέτρων και αποτελείται από ένα σύστημα περιορισμένης πρόσδεσης (Restricted Catenary Mooring, RCM) το οποίο χρησιμοποιεί 12 σημεία μόνιμης αγκυροβόλησης στον πυθμένα της θάλασσας (με την τεχνολογία των συρόμενων αγκυρών) και μέσω συνδετήρων περιορισμού συνδέεται σε 4 σημεία στην πλώρη και σε 4 σημεία στην πρύμνη επιτρέποντας την πλευρική πρόσδεση των εισερχόμενων πλοίων μεταφοράς LNG.
Στο σημείο υπάρχουν ακόμη:
–Μία υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM) η οποία θα βρίσκεται επί του πυθμένα της θάλασσας και από την οποία ξεκινά ο υποθαλάσσιος αγωγός.
–Δύο εύκαμπτοι αγωγοί (Risers), διαμέτρου 12” έκαστος, μέσω των οποίων το φυσικό αέριο μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στην PLEM
–Μία ομφάλια σύνδεση καλωδίου (Umbilical) της πλωτής μονάδας με την PLEM για την μετάδοση των ηλεκτρικών σημάτων ελέγχου.
Μετά την μέτρηση, το παραγόμενο, από τη διαδικασία αεριοποίησης ΥΦΑ, μεταφέρεται προς τον πύργο της πλωτής μονάδας και μέσω αυτού προς τους εύκαμπτους αγωγούς, οι οποίοι συνδέονται με την PLEM. Στην μονάδα αυτή συνδέεται επίσης και ο υποθαλάσσιος αγωγός μέσω του οποίου το φυσικό αέριο θα διοχετεύεται προς την ακτή και τον χερσαίο αγωγό μεταφοράς που με τη σειρά του απολήγει στον νέο Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό Μέτρησης του ΔΕΣΦΑ.
Διαβάστε ακόμη:
- «Σκάφη σαν το Bayesian είναι αβύθιστα» λέει ο CEO της κατασκευάστριας Perini Navi
- Τζάκσον Χολ: Η κοιλάδα που γράφονται οι σελίδες της παγκόσμιας οικονομίας
- ΑΑΔΕ: Τα «ραντεβού» με την Εφορία – Οι προθεσμίες για ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος
- Ο γίγαντας των Ωκεανών της BYD έφτασε στην Ευρώπη – Μπορεί να μεταφέρει 7.000 αυτοκίνητα