Μακράν τις υψηλότερες επιδόσεις μεταξύ των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece κατέγραψε το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 εκείνο της Ρόδου.
Tα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) κατέγραψαν υψηλές επιδόσεις.
Τα στοιχεία της Fraport
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, πάνω από 35 εκατ. επιβάτες (για την ακρίβεια 35,2 εκατομμύρια) διακίνησαν τα αεροδρόμια της Fraport στο 11μηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024, καταγράφοντας αύξηση 6,4% έναντι του αντίστοιχου 11μήνου του 2023.
Μόνο το Νοέμβριο, σημειώθηκε αύξηση 11,6% έναντι του ίδιου μήνα πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι η Fraport διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 11μήνου, ξεχωρίζει η Ρόδος για την καλύτερη επίδοση και η Μύκονος για τη χειρότερη.
Το αεροδρόμιο στη Ρόδο εξυπηρέτησε στο 11μηνο 6,013 εκατομμύρια διεθνείς επιβάτες έναντι 5,289 εκατομμυρίων επιβατών στο 11μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 13,7%.
Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Μυκόνου κατέγραψε μείωση 5,1% με 1,069 εκατομμύρια επιβάτες από πτήσεις του εξωτερικού έναντι 1,127 εκατομμυρίων το 2023.
Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης εξυπηρέτησε 1,54 διεθνείς εκατ. επιβάτες (+1,8%), τα Χανιά 3 εκατομμύρια (+8,4%), η Κέρκυρα 3,9 εκατ. (+6,7%) η Κως 2,7 εκατομμύρια διεθνείς επιβάτες (+3,6%).
Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είχε 6,8 εκατομμύρια επιβάτες στο 11μηνο (+4,6%), εκ των οποίων τα 2,2 εκατ. προέρχονταν από εγχώριες πτήσεις και τα 4,6 εκατ. από διεθνείς.
Έρευνα
Αξίζει μα σημειωθεί ότι η Ελλάδα μπορεί και ανταγωνίζεται ισάξια ως προς την τουριστική δαπάνη των Ευρωπαίων, οι οποίοι μπορεί να ξοδεύουν σε πολλές περιπτώσεις περίπου τα ίδια ή ακόμη και περισσότερα σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες αγορές της Μεσογείου, όπως είναι η παγκόσμια τουριστική δύναμη Ισπανία.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για την εξέλιξη της Μέσης κατά Κεφαλήν Δαπάνης (ΜΚΔ) των τουριστών στη χώρα μας την τελευταία εξαετία, ενώ δίνουν την πλήρη εικόνα και αναδεικνύουν επιπλέον μία σημαντική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών της.
Ότι δηλαδή, στην Ελλάδα περίπου το 1/3 του εισερχόμενου τουρισμού για το 2019 και σχεδόν το 1/4 του 2022 και του 2023 είναι οδικές αφίξεις, κυρίως από τις όμορες βαλκανικές αγορές. Οι αγορές αυτές έχουν χαμηλότερη ΜΚΔ από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές έλκοντας την συνολική ΜΚΔ σε χαμηλότερα επίπεδα. Αντίθετα, η Ισπανία έχει σημαντικά μεγαλύτερη διείσδυση στις μακρινές αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας που έχουν υψηλή ΜΚΔ.