Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford, το Mustang Mach-e, άρχισε να «γράφει» τα πρώτα χλμ. και στη χώρα μας, καθώς ξεκίνησε η διάθεσή του σε δύο εκδόσεις ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας (Standard Range και Extended Range) τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), όσο και σε τετρακίνητες (AWD), καλύπτοντας έτσι ένα μεγάλος φάσμα αγοραστών.
Το Mustang για πρώτη στην ιστορία του έρχεται ως ηλεκτρικό σε αμάξωμα hatchback και με 5 πόρτες.
Όπως αλλάζουν τα πράγματα έτσι αλλάζει και το Mustang. To οποίο, όμως, για τους σκληροπυρηνικούς και τους φανατικούς το σπορ μοντέλο του Mustang θα παραμείνει και θα διατίθεται ως κλασικό coupe αλλά και convertible. Αμαξώματα που έχουν συγκινήσει γενιές και γενιές, πρωταγωνιστώντας μάλιστα και σε κινηματογραφικά έργα με πολύ γνωστούς ηθοποιούς.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο προβάλλει την «κλειστή» μάσκα με το άτι να φιγουράρει στο κέντρο, ενώ για πίσω, ακολουθώντας την παράδοση, ξεχωρίζουν τα τρία φωτιστικά σώματα σε κάθε γωνία.
Και αν στα Mustang με τους θερμικούς κινητήρες και τις διπλές εξατμίσεις κυριαρχούν στα άκρα των αμαξωμάτων, στο Mustang Mach-E όσο και να ψάξετε δεν θα βρείτε καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν εξατμίσεις.
Εκεί όμως που πραγματικά το βλέμμα σου μαγνητίζεται είναι στο εσωτερικό με την TV 15.5 ιντσών σε κάθετη θέση σε ρόλο κεντρικής οθόνης, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.2 ιντσών και το πώς το αμιγώς ηλεκτρικό Mustang σε συνδέει με την τεχνολογία.
Καθώς πίσω από τις οθόνες το Mustang Mach-e είναι ένα τεχνολογικό υπόβαθρο όπου ειδικά μέσω της εφαρμογής FordPass ο ιδιοκτήτης μπορεί να προγραμματίσει τη φόρτιση κατά τις ώρες που ισχύουν μειωμένες τιμές στο δίκτυο.
Να επιλέξουν την ώρα λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού ώστε η καμπίνα να έχει τη κατάλληλη θερμοκρασία σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, ή μέσω του smartphone να έχουν πρόσβαση στο αυτοκίνητο.
Και αν το κινητό τηλέφωνο ξεφορτιστεί, ή κλαπεί, η Ford έχει φροντίσει για αυτό. Εισάγουν έναν κωδικό στο κρυφό πληκτρολόγιο στη μεσαία κολόνα και κάτι αντίστοιχο στην κεντρική οθόνη αφής, ώστε να συνεχίσετε τη διαδρομή σας.
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε το ειδικά σχεδιασμένο για το Mach-e H-Fi system της Bang & Olufsen 560 watt.
Και φυσικά οι καινοτομίες συνεχίζονται καθώς το μπροστινό πορτμπαγκάζ 81 λίτρων «έκλεψε» την ιδέα από το Puma, είναι πλήρως αδιάβροχος με τάπα αποστράγγισης, όπου μπορείτε να μεταφέρετε πάγο για μπύρες και νερά μέχρι βρεγμένα ρούχα.
Το Mustang Mach-e διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με κίνηση στον πίσω άξονα, καθώς και με δύο διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε 4κίνητο, με τρία διαφορετικά οδηγικά προφίλ, για όλες τις εκδόσεις.
Αυτονομία έως και 610 χλμ. (σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP).
Είναι εξοπλισμένο με σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή του σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.
O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε το Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 χλμ. αυτονομίας, ενώ για τη φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).
Οι τιμές στη χώρα μας διαμορφώνονται ως εξής.
Mε πίσω κίνηση μπαταρία 75 kWh απόδοσης 269 ίππων με αυτονομία 470 χλμ. τιμή με επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 51.587 ευρώ.
Με πίσω κίνηση με μπαταρία 98 kWh 294 ίππων με αυτονομία 610 χλμ. από 62.959 ευρώ.
Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 75 kWh 269 ίππων και αυτονομία 410 ίππων από 63.474 ευρώ.
Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 98 kWh 351 ίππων με αυτονομία 540 χλμ. τιμή από 68.712 ευρώ.
Αυτή είναι, λοιπόν, η πρώτη πρόταση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ford που έρχεται με μοντέλο – θρύλο των δρόμων, το Mustang.