Μήκος πάνω από 5 μέτρα έχει η ναυαρχίδα της Ford, το Explorer, στην Ευρώπη, γιατί στην Αμερική υπάρχει και μεγαλύτερο μοντέλο.

H έκδοση που έρχεται στην Ευρώπη είναι υβριδική με μοτέρ 3λιτρο 363 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτρικό 75 kW συνολικής, ιπποδύναμης 475 ίππων.

Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων με κίνηση σε όλους τους τροχούς, που αναλόγως του οδοστρώματος μεταδίδει την ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.

Το σύστημα αυτό φέρει την ονομασία Intelligent All–Wheel Drive και εκτός των άλλων «ελέγχει» και την έλξη όταν το Explorer «τραβάει» σκάφη και τροχόσπιτα.

Επιπλέον, αναλόγως των καταστάσεων το οδηγικό μενού περιλαμβάνει 7 προγράμματα, αναλυτικά

Normal: Για κανονικές συνθήκες οδήγησης στον δρόμο.

Eco: Εξοικονόμηση καυσίμου και όσο το δυνατόν πιο οικονομική οδήγηση.

Sport: Για πιο σπορ και δυναμική οδήγηση.

Trail: Για αποτροπή ολίσθησης των τροχών και βελτιωμένη ευστάθεια σε ασταθείς ή χαλαρές επιφάνειες.

Deep Snow & Sand: Για μεγαλύτερη ροπή πίσω, ταχύτερη αλλαγή σχέσεων και βελτιωμένο έλεγχο ευστάθειας.

Slippery: Για βελτιωμένη πρόσφυση και μειωμένη ολίσθηση των τροχών.

Tow/Haul: Για να αλλάζει σχέση πιο νωρίς το κιβώτιο ταχυτήτων, για πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων και συνεχή εφαρμογή του ελέγχου αναδίπλωσης του ρυμουλκούμενου οχήματος.

Κάθε επιλογή έχει τη δική του γραφική απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε σχήμα tablet 12,3 ιντσών. Το Explorer είναι το νέο πολυτελές SUV της Ford, το οποίο προσφέρει χώρους για 7 άτομα στις 3 σειρές των καθισμάτων και αφίχθηκε πρόσφατα στη χώρα μας. Και μαζί με τους χώρους των επιβατών, χώρο για τις αποσκευές που αρχίζουν από τα 635 λίτρα μέχρι 2.274 λίτρα για τη μεταφορά όλης της οικοσυσκευής. Μάλιστα, η 3η σειρά φέρει διαιρούμενο κάθισμα 50/50 με ηλεκτρική αναδίπλωση ένα με το δάπεδο (και από κάτω η ρεζέρβα ανάγκης), όπως ηλεκτρική αναδίπλωση φέρει και η μεσαία σειρά για την είσοδο/έξοδο των επιβατών. Το Explorer, η ναυαρχίδα της Ford στα SUV, φιλοξενεί κάτω από το μπροστινό καπό 3λιτρο μοτερ V6 τεχνολογίας EcoBoost που συνδυάζεται με σύστημα Plug-In Hybrid (μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh) συνολικής απόδοσης 457 ίππων με 825 Nm ροπής με 9 διαφορετικά μενού οδήγησης. Αυτή η ισχύς καθιστά το Explorer το ισχυρότερο υβριδικό όχημα στην γκάμα της Ford.

To μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στο εσωτερικό δεσπόζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη 10,1 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του την οθόνη ψηφιακού πίνακα 12,3 ιντσών. Αυτό όμως που θα ευχαριστήσει οδηγό και εκλεκτούς επιβάτες είναι το Hi-Fi της B&O με ενισχυτή 980 watt με 14 ηχεία.

Το «παρών» δίνουν όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, κάμερες οπισθοπορείας και γενικής σάρωσης, προβολείς LED, ηλιοροφές, θερμαινόμενα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, κρυφούς φωτισμούς. Tο νέο μήκους 5 μέτρων Ford Explorer Plug-in Hybrid διατίθεται στην τιμή των 84.885 ευρώ για την έκδοση ST-Line και  85.575 ευρώ για την έκδοση Platinum, με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.