Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής (Flyover) Θεσσαλονίκης, και τα έργα εκτελούνται με κανονικούς ρυθμούς, σε πολλά μέτωπα, και έχει αναλάβει η κοινοπραξία ABAΞ – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ για λογαριασμό της «Κεδρηνός Λόφος» (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης).
Ειδικότερα σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται οι χωματουργικές εργασίες, καθώς και οι εργασίες κατασκευής τεχνικών και υδραυλικών έργων.
Το κυριότερο αντικείμενο είναι η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 7,6 χλμ.
Τμήμα της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover) είναι μία γέφυρα πλάτους 22 μ. και μήκους 4 χλμ., που θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα η οποία θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα. Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων
Πώς θα κατασκευαστεί ο Flyover
Για την κατασκευή του flyover θα χρησιμοποιηθεί κυλιόμενο μεταλλικό καλούπι, που θα κινείται υδραυλικά επί των βάθρων. Η κατασκευή της θεμελίωσης της παραπάνω γέφυρας είναι σε εξέλιξη, με 14 φρέατα θεμελίωσης να βρίσκονται υπό κατασκευή.
Το έργο το οποίο επισκέφθηκε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, εκτιμάται ότι θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Μετά την ολοκλήρωσή του, η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα.
Σήμερα στο έργο κατασκευής του Flyover απασχολούνται περίπου 300 άτομα και 70 βαριά μηχανήματα.
Tα βασικά χαρακτηριστικά
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.
Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) (flyover) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.
Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης
Tα βασικά χαρακτηριστικά του έργου είναι:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδοι κόμβοι
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων/ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- Εκσυγχρονισμός και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Διαβάστε ακόμη:
- Γιάννης Ζουγανέλης: Η ζημιά από τη φωτιά στο σπίτι μου είναι πάνω από 1 εκατ. ευρώ
- Υπερσυνταγογράφηση: Πόσοι γιατροί έχουν πιαστεί – Ποια φάρμακα γράφουν
- Τέλη κυκλοφορίας 2025: Οι δύο βασικές αλλαγές για τους ιδιοκτήτες οχημάτων
- Hilton: Σκληρή μάχη με την Marriott για την πρώτη θέση – Τα μεγάλα brands και η Ελλάδα σε αριθμούς