Το 1947 ήταν η χρονιά που ο Enzo Ferrari προχώρησε στα αποκαλυπτήρια του πρώτου αυτοκινήτου που έφερε το όνομά του: το Ferrari 125 S. Το συγκεκριμένο όχημα κέρδισε 6 αγώνες ταχύτητας εκείνη τη χρονιά και ουσιαστικά έβαλε τα θεμέλια αυτού που θα γινόταν αργότερα η Ferrari.

Δηλαδή, μία από τις κορυφαίες ομάδες της Φόρμουλα 1 αλλά και ένα από τα πλέον περιζήτητα brands παγκοσμίως. Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν και αποτελούν ιστορία. Το «σήμερα» του Benedetto Vigna, νέου CEO της εταιρείας, εμπεριέχει σαφώς περισσότερες προκλήσεις καθώς θα πρέπει ουσιαστικά να εφεύρει εκ νέου το brand ώστε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της εποχής της ηλεκτροκίνησης.

Όπως σημειώνει το Bloomberg σε δημοσίευμά του, αν κατάφερε η Porsche να αλλάξει την εικόνα της λανσάροντας ένα όχημα της κατηγορίας SUV γιατί να μην τα καταφέρει και η Ferrari. Αυτό που χρειάζεται ο Vigna είναι ένας τρόπος να επιταχύνει την ηλεκτρική μετάβαση της Ferrari διατηρώντας παράλληλα τη γοητεία του brand σε συνδυασμό με τα τεχνολογικά του επιτεύγματα.

Ο ίδιος ο 52χρονος Benedetto Vigna δεν έχει καμία σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία. Εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari μόλις πέρυσι προερχόμενος από την εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών (καλά διαβάσατε) STMicroelectronics. Από εκεί πήρε μαζί του δύο έμπιστα στελέχη με τεχνολογικό υπόβαθρο. Παράλληλα, με την ανάληψη των καθηκόντων του φαίνεται να επιδιώκει νέες συνεργασίες σε τεχνολογικό επίπεδο ώστε να ενσωματωθούν οι αλλαγές που έχουν επέλθει στο χώρο.

Αρκετοί αναλυτές είναι αισιόδοξοι σχετικά με τις προοπτικές του Vigna. Χαρακτηριστική η περίπτωση των αναλυτών της Morgan Stanley οι οποίοι θεωρούν τη μετοχή της Ferrari στις κορυφαίες επιλογές από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μπροστά μάλιστα από τις Rivian, Tesla και General Motors.

Άλλοι αναλυτές προβλέπουν ότι η Ferrari μπορεί να αναπτυχθεί περεταίρω στις αγορές της Ασίας, προσελκύοντας νέους πελάτες βασισμένη σε ένα «παγκόσμια αναγνωρισμένο brand».

Προφανώς όμως για να μπορέσει η ιταλική εμβληματική εταιρεία να κερδίσει στη νέα κούρσα της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να απεμπολήσει κάποια από τα επιτεύγματα επιδόσεων των προηγούμενων εποχών. Άλλωστε η Ferrari είναι μεταξύ των εταιρειών που μπήκαν αργά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Σημειώνεται ότι ενώ η Ferrari παρουσίασε τον Ιούνιο μόλις το δεύτερο υβριδικό της μοντέλο, το 296 GTB, ενώ το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα αναμένεται να έρθει εντός του 2025. Αντίθετα, η Porsche λανσάρισε το ηλεκτροκίνητο Taycan ήδη από το 2019, το οποίο μάλιστα ξεπέρασε πέρυσι σε πωλήσεις το εμβληματικό μοντέλο 911.