H Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να ενσωματώσει στο εθνικό της δίκαιο την οδηγία για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας. Με επιστολή αιτιολογημένης γνώμης προς την Ελλάδα, η Επιτροπή τονίζει ότι οι κανόνες της εν λόγω οδηγίας, παρέχουν εκτενέστερα και επικαιροποιημένα εργασιακά δικαιώματα και προστασία στους 182 εκατομμύρια εργαζομένους στην ΕΕ. Με τους νέους κανόνες, οι εργαζόμενοι έχουν, για παράδειγμα, το δικαίωμα σε μεγαλύτερη προβλεψιμότητα όσον αφορά τα καθήκοντα που τους ανατίθενται και τον χρόνο εργασίας.
Θα έχουν επίσης το δικαίωμα να λαμβάνουν έγκαιρες και πληρέστερες πληροφορίες σχετικά με τις βασικές πτυχές της εργασίας τους, όπως ο τόπος εργασίας και η αμοιβή. Οι νέοι κανόνες θα ωφελήσουν ιδίως δύο έως τρία εκατομμύρια εργαζομένους σε επισφαλείς μορφές απασχόλησης.
Υπενθυμίζεται, ότι το Σεπτέμβριο του 2022 η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα και σε 18 ακόμη κράτη-μέλη, επειδή δεν ενσωμάτωσαν καθόλου ή δεν ενσωμάτωσαν πλήρως την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο. Πλέον, αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, την Ισπανία και το Λουξεμβούργο, δεδομένου ότι οι χώρες αυτές δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει εθνικά μέτρα μεταφοράς των νέων ενωσιακών κανόνων στο εθνικό τους δίκαιο, ούτε έχουν κοινοποιήσει σχέδιο νόμου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ψήφισή τους.
Τα τρία κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να κοινοποιήσουν τα εθνικά τους μέτρα. Η Επιτροπή, αν δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποφασίσει να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συμμόρφωση της Ελλάδας με τους κανόνες για τη φορολογία των αυτοκινήτων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά επίσης από την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ για τη φορολογία των αυτοκινήτων.
Με μια συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή προς την Ελλάδα, η Επιτροπή επισημαίνει ότι το κράτος δεν εφαρμόζει ορθά τους ενωσιακούς κανόνες για τα μεταχειρισμένα οχήματα που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Μια πρώτη προειδοποιητική επιστολή εστάλη στην Ελλάδα στις 23 Σεπτεμβρίου 2021 σχετικά με το τέλος ταξινόμησης και τον περιβαλλοντικό φόρο για τα εν λόγω οχήματα. Έκτοτε, η Ελλάδα έχει επεκτείνει την εφαρμογή του περιβαλλοντικού φόρου σε νέες κατηγορίες οχημάτων. Ο εν λόγω περιβαλλοντικός φόρος εισάγει διακρίσεις μεταξύ των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται και ταξινομούνται στην Ελλάδα και των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή επεκτείνει τώρα το πεδίο εφαρμογής της παράβασης λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τροποποιήσεις που εισήχθησαν στην ελληνική νομοθεσία. Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στη συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή. Αν η Ελλάδα δεν λάβει μέτρα εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.