Οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό και οι απεργιακές κινητοποιήσεις στα λιμάνια της Γερμανίας και της Ολλανδίας έχουν οδηγήσει σε τεράστια συσσώρευση κοντέινερ, γεμάτα εμπορεύματα, τα οποία προορίζονται για εξαγωγές στις ΗΠΑ, αλλά θα χρειαστούν υπό αυτές τις συνθήκες αρκετούς μήνες για να σταλούν στον προορισμό τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της ImportGenius, ορισμένα από τα εμπορεύματα που αναμένεται να εξαχθούν αποτελούν κρίσιμα ανταλλακτικά μέρη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως μπαταρίες, λίθιο και σασί.
Στα λιμάνια βρίσκονται επίσης εγκλωβισμένα και διάφορα διακοσμητικά είδη σπιτιού και έπιπλα από την Ikea. «Η συμφόρηση εξαπλώνεται και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης», σημειώνει ο Μπράουν.
Σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, που παρακολουθεί την αξιοπιστία των δρομολογίων των πλοίων, μόνο το 30% έως 40% του συνόλου φθάνουν στην ώρα τους.
Το πρόβλημα επιτείνεται ακόμη περισσότερο από τη δυσκολία στις μετακινήσεις των εμπορευματοκιβωτίων, άδειων ή γεμάτων, από την ενδοχώρα προς τα λιμάνια. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της συμφόρησης και στις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς δεν επαρκεί το προσωπικό και είναι σε εξέλιξη απεργιακές κινητοποιήσεις.
Ως συνέπεια, η αύξηση των ναύλων, με το αυξημένο κόστος να μετακυλίεται και στους καταναλωτές, εξέλιξη που με τη σειρά της επιτείνει τον πληθωρισμό.
«Οι απεργίες σαφώς και επιδεινώνουν το πρόβλημα, όμως η συμφόρηση είναι τόσο μεγάλη που ακόμη και εάν έληγαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις, η κατάσταση θα παρέμενε χαοτική για τους επόμενους τρεις μήνες. Έχει δημιουργεί ένα ντόμινο καθυστερήσεων με την κατάσταση πλέον να έχει τεθεί εκτός ελέγχου», εξηγεί ο Μπράουν. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που ένα κοντέινερ φορτωθεί στο πλοίο, οι εισαγωγείς στις ΗΠΑ θα πρέπει να το περιμένουν μετά από επτά έως εννέα ημέρες.