Περίπου 500 γραπτά μηνύματα την εβδομάδα στέλνουν μαθητές, φοιτητές και γενικότερα νέοι άνθρωποι έως 24 ετών, ενώ η πανδημία λειτούργησε επιταχυντικά και για τις πλατφόρμες τηλεοπτικού περιεχομένου εκτοξεύοντας την παρακολούθηση από τις σχετικές εφαρμογές με τους 6 στους 10 να τις χρησιμοποιούν ήδη για διάστημα τουλάχιστον 2,5 ωρών καθημερινά.

Τα ομαδικά μηνύματα με ευχές για την Πρωτοχρονιά και άλλες εορταστικές περιόδους φαίνεται ότι έχουν αντικαταστήσει σχεδόν καθολικά τις προσωπικές συνομιλίες υποδηλώνοντας μια έντονη αλλαγή συμπεριφοράς. Ωστόσο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, οι πολίτες εξακολουθούν να δηλώνουν πιστοί στη συμβατική τηλεφωνία.

Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξε μεταξύ άλλων η πανελλαδική έρευνα καταναλωτών με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών (Over the Top Services, OTT) στην Ελλάδα, την οποία διενήργησε η Metron Analysis για λογαριασμό της Eθνικής Eπιτροπής Tηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) το διάστημα Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, σε δύο φάσεις: τηλεφωνικά σε δείγμα 2.000 ατόμων και με online συνεντεύξεις σε δείγμα 994 ατόμων, με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.

Στόχος της πρώτης φάσης

Στόχος της πρώτης φάσης ήταν η διερεύνηση της διείσδυσης της χρήσης επιφυών υπηρεσιών στον γενικό πληθυσμό για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω internet και πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 94% όσων διαθέτουν πρόσβαση στο Internet, κάνουν χρήση κάποιας ΟΤΤ υπηρεσίας, με περίπου 6 στους 10 να χρησιμοποιούν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσσοτό 58%), 9 στους 10 εφαρμογές για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων (89%) και εφαρμογές για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων (89%).

Δεύτερη φάση 

Στη δεύτερη φάση, επιχειρήθηκε ο προσδιορισμός των περιστάσεων χρήσης των ως άνω υπηρεσιών, με σκοπό την ανίχνευση προτιμήσεων και την ανάδειξη τάσεων. Αναφορικά με τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου, η χρήση φαίνεται πως αγγίζει τις 2,5 ώρες καθημερινά, με εντατικότερους χρήστες τους νέους 16 – 34 ετών και τους φοιτητές.

Ως κύριοι λόγοι προτίμησης των εν λόγω εφαρμογών έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, αναδεικνύονται:

η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ επιλογήν (on demand),
η ποικιλία και
η πρωτοτυπία των προσφερόμενων προγραμμάτων.
Οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops) αποτελούν για τους περισσότερους το κύριο μέσο για τη χρήση τέτοιων εφαρμογών, ενώ το 84% του χρόνου παρακολούθησης πραγματοποιείται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Ιnternet, με πολύ περιορισμένη την παρακολούθηση εκτός σπιτιού με χρήση δεδομένων. Ως προς την περιοδικότητα χρήσης, οι νεότεροι φαίνεται να χρησιμοποιούν περισσότερο τις εν λόγω εφαρμογές κατά την περίοδο διακοπών, ενώ οι μεγαλύτεροι λιγότερο.

Κύρια προτίμηση αποτελεί το Netflix σε ποσοστό 85% επί των χρηστών τέτοιων ΟΤΤ

 

Βιντεοκλήσεις στη ζωή μας

Τέλος, αναφορικά με τις υπηρεσίες ΟΤΤ για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων, η ένταση χρήσης φθάνει τις 2 με 3 τέτοιες κλήσεις την ημέρα, με οριακά υψηλότερη χρήση από άνδρες, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες. Οι λόγοι προτίμησης αυτών των εφαρμογών είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα μετατροπής σε βιντεοκλήση, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση. Κύριο μέσο αποτελεί και εδώ, το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ μόλις στο 22% των περιπτώσεων, γίνεται χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet.

Κύρια προτίμηση είναι τα Messenger του Facebook και Viber για τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες τέτοιων υπηρεσιών, ενώ ακολουθεί το Skype (32%), το Zoom (21%) και τα WebEx και WhatsApp (21% για το καθένα). Oι υπόλοιπες πλατφόρμες που μελετήθηκαν συγκεντρώνουν ποσοστά από 10% και κάτω.

Το WebEx εμφανίζει το μεγαλύτερο ποσοστό καθημερινής χρήσης, ίσως λόγω επαγγελματικών/εκπαιδευτικών λόγων

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.