Φαίνεται πως, όσον αφορά τα brands σημασία έχει να υπάρχει συναίσθημα, και ας είναι και αρνητικό.

Αυτό αποδεικνύουν τουλάχιστον τα στοιχεία τα οποία εντόπισε μια ενδιαφέρουσα έρευνα για την Disney: περισσότερα από το ένα τρίτο των tweets που αφορούσαν την Disney την περασμένη χρονιά ήταν αρνητικά, κι ωστόσο, οι μετοχές της εταιρείας ανέβηκαν κατά 125%, σε μια χρονιά που και τα θεματικά της πάρκα ήταν κλειστά λόγω της πανδημίας.

Η Έρευνα

Όπως και να’χει, η Rave Reviews έκανε μια έρευνα, σχετικά με τα πιο μισητά brands του κόσμου και τα αποτελέσματα έχουν ενδιαφέρον. Ο υπολογισμός έγινε με την αξιολόγηση περισσότερων από ένα εκατομμύριο tweets που αφορούν συγκεκριμένες μάρκες, οι οποίες επιλέχθηκαν με κριτήριο τον όγκο των αναζητήσεών τους στο Google.

Sony

Η Sony είναι το brand που μισούν στις περισσότερες χώρες, για την ακρίβεια σε δέκα, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Όσες κονσόλες της και συσκευές και αν υπάρχουν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και όσες ταινίες της και αν δουμε, φαίνεταi ότι ο ιαπωνικός κολοσσός δεν πρόκειται να κερδίσει τη συμπάθεια του κοινού.

 

Στη δεύτερη θέση έρχεται η Tesla, που τη μισούν σε επτά χώρες. Ακολουθούν η Uber και η Paypal, με πέντε χώρες η καθεμία. Η Uber, μάλιστα, έχει το πρωτείο να είναι το πιο μισητό brand τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σημαντική θέση στην έρευνα κατείχαν οι εταιρείες-δημιουργοί παιχνιδιών, κάτι που δεν πρέπει να κάνει εντύπωση, αφού οι gamers είναι μια φυλή με έντονα πάθη, αρέσκειες και απαρέσκειες – και πώς όχι, δεδομένου ότι αφιερώνουν στα αγαπημένα τους παιχνίδια πολύ χρόνο και συναίσθημα. Οι gamers λοιπόν 23 χωρών μισούν τη Ubisoft, την εταιρεία που ανέπτυξε το δημοφιλές παιχνίδι Assassin’s Creed. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Capcom, δημιουργός του Street Fighter, με haters σε εννιά χώρες. Έξτρα αναφορά αξίζει στη Νορβηγία, τη μόνη χώρα που μισεί τη Nintendo.

KFC

Όσον αφορά τo φαγητό, τα KFC εδώ κατέχουν τα πρωτεία αντιπάθειας, καθώς είναι η διεθνής μάρκα γρήγορου φαγητού που μισούν σε 14 χώρες.

 

Πριν μερικά χρόνια υψηλή θέση σε αυτή τη λίστα κατείχαν τα McDonald’s, που ήταν το δεύτερο πιο μισητό brand στον κόσμο. Σήμερα η θέση τους έχει βελτιωθεί, καθώς φαίνεται ότι τα αντιπαθούν μόλις σε 4 χώρες (ίσως πρέπει να λάβουμε υπόψη μας βέβαια ότι σε κάποιες χώρες οι δραστηριότητες της εταιρείας έχουν απαγορευτεί εντελώς).

Όσο για τα Big Tech brands, αυτά ως κατηγορία είναι στην πρώτη θέση αντιπάθειας σε 12 συνολικά χώρες, με τη Microsoft να ηγείται ως η πιο μισητή μάρκα σε 22 χώρες.