Με τη συμμετοχή σημαντικών εκπροσώπων από τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και από χώρες οι οποίες πρωταγωνιστούν στην προσπάθεια μετάβασης σε ένα μοντέλο πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, όπως η Σουηδία, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά το πρώτο από τα τρία μέρη του 6ου Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας «Η Μετάβαση της Ελλάδας προς ένα Βιώσιμο Μέλλον».
Βασικός ομιλητής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος μίλησε για το σχέδιο της κυβέρνησης στην ανανέωση του στόλου των οχημάτων μαζικής μεταφοράς.
Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης και στη δημιουργία υποδομών για εύκολη και προσβάσιμη φόρτιση εισάγοντας το απαραίτητο ρυθμιστικό και αδειοδοτικό πλαίσιο προαναγγέλλοντας παράλληλα την έναρξη διαγωνισμού για νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η Ελλάδα καταβάλλει προσπάθειες προς την κατεύθυνση της μετάβασης σε πιο βιώσιμες δημόσιες μεταφορές επεσήμανε ο υπουργός σημειώνοντας πως οι δομικές και καινοτόμες αλλαγές, ειδικά στον δημόσιο τομέα, δεν γίνονται από τη μία ημέρα στην άλλη, αλλά θέλουν χρόνο.
«Οι βιώσιμες δημόσιες μεταφορές έχουν βασικό ρόλο στον σχεδιασμό της κυβέρνησης. Ο εξηλεκτρισμός είναι το μέλλον», είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Καραμανλής, προσθέτοντας «οι μεταφορές ευθύνονται κατά προσέγγιση για το 1/3 της παγκόσμιας κατανάλωσης ενέργειας και το 1/3 των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Να θυμίσουμε πως ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να γίνουμε «κλιματικά ουδέτεροι» έως το 2050.
«Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες: την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, καθώς η Ελλάδα έχει έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη, τη δημιουργία υποδομών για εύκολη και προσβάσιμη φόρτιση, με δημόσιους και ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης, μια ολοκληρωμένη ανάλυση και επισκόπηση της νέας αγοράς που αναπτύσσεται, με τη δημιουργία ειδικού μητρώου καταγραφής υποδομών, και, τέλος, την προετοιμασία του τομέα των μεταφορών για τη νέα εποχή, εισάγοντας το απαραίτητο ρυθμιστικό και αδειοδοτικό πλαίσιο» κατέληξε ο υπουργός.
Στόχος είναι, μέχρι το 2030, 1 στα 3 ιδιωτικής χρήσης οχήματα να έχει ηλεκτρικό κινητήρα και να φτάσουμε ως χώρα τους 25.000 σταθμούς φόρτισης.
Ο καθηγητής, Ιωάννης Γκόλιας, πρόεδρος του ΟΑΣΑ τόνισε την μετατροπή των δημόσιων συγκοινωνιών σε ελκυστικότερες, με καθαρότερα καύσιμα και καθαρότερες τεχνολογίες που θα επιφέρουν μείωση της ρύπανσης, αλλά και της ηχορύπανσης, πιθανότατα με έναν συνδυασμό αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό άξονα για την μετάβαση της Ελλάδας σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον, τόνισε στην εισαγωγική της τοποθέτηση η πρόεδρος του Ελληνο-Σουηδικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κα. Ράνια Πατσιοπούλου, υπογραμμίζοντας πως «η υγιής οικονομική ανάπτυξη θα προκύψει από την ενσωμάτωση βιώσιμων επιχειρηματικών στρατηγικών για όλες τις επιχειρήσεις και κυβερνήσεις».
Η Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, κα. Charlotte Sammelin, στον χαιρετισμό της, τόνισε την ανάγκη μετάβασης της Ελλάδας σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον μέσα από την ενσωμάτωση αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών.
Τη θεματική συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή», Αλεξάνδρα Κασσίμη.