Σε πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2022 η επέκταση ωραρίου έως τις 17:30 για τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, χθες στο συνέδριο με θέμα «Δημογραφικό 2022: Η μεγάλη πρόκληση».
Όπως είπε η υπουργός, η εισαγωγή στο ολοήμερο σχολείο έως τις 5:30 το απόγευμα θα γίνεται χωρίς κριτήρια.
Το πρόγραμμα αφορά όλους τους μαθητές, σε όλη την Ελλάδα, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς να απαιτούνται κριτήρια για συμμετοχή. Έχει διττό στόχο: την επέκταση του ωραρίου «για να διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς» και την «ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών» τονίζοντας πως θα ενισχυθεί η δημιουργική κατεύθυνση, με έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική, τις τέχνες γενικότερα, ενώ παράλληλα θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των μαθημάτων των παιδιών.
Με αυτό τον τρόπο, θα μένει πιο πολύς χρόνος «για παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια».
Τα προγράμματα βρίσκονται υπό διαμόρφωση, θα προχωρήσουν προσλήψεις, ενώ απώτερος στόχος είναι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου ως τις 18:00.
Η υπουργός προανήγγειλε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και εντός του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εφαρμογή του μέτρου με την επέκταση ωραρίου έως τις 17:30 αρχικά θα πραγματοποιηθεί στο 50% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που ήδη λειτουργούν ως ολοήμερα, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα.
Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα, η υπουργός το χαρακτήρισε «βραδυφλεγή βόμβα», περιγράφοντας ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α’ Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5%-17%. Βασικά αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το «μεταναστευτικό ισοζύγιο» με το «brain drain και το brain gain».
«H υποστήριξη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού» τόνισε η κυρία Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν «για υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα».
Για παράδειγμα, το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μεταξύ άλλων.