Με προορισμό το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην καρδιά της Αθήνας και την έκθεση για το αρχαιοελληνικό Κάλλος που θα απλωθεί σε όλες τις αίθουσες του Μουσείου, ξεκίνησε, με μοναδικές συνθήκες, το ταξίδι του από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Βενετίας μία από τις 300 αρχαιότητες που θα εκτεθούν.

Εχει το σώμα και το μέγεθος ενός γυμνού εφήβου, κρατά τόξο, φέρει φτερά και ακουμπά σε μια γλυπτή κεφαλή: ο Ερως αυτός μπήκε σε ειδική συσκευασία με απόλυτη προσοχή, συσκευάστηκε σε ένα μεγάλο μπλε ξύλινο κουτί, βγήκε από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Βενετίας και φορτώθηκε σε ένα μικρό πλοιάριο, και ανάμεσα σε γόνδολες ξεκίνησε τη διαδρομή του. Προορισμός του η Αθήνα, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και η έκθεση «Κάλλος. Η υπέρτατη ομορφιά», που εγκαινιάζεται στις 30 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει ως τις 16 Ιανουαρίου.

Ο Ερως τοποθετείται στο ειδικό κουτί

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στο πλαίσιο της σειράς των πρωτοποριακών, αρχαιολογικών εκθέσεών του με επίκεντρο τον ‘Ανθρωπο και σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, παρουσιάζει την εμβληματική, αρχαιολογική έκθεση «ΚΑΛΛΟΣ. Η Υπέρτατη Ομορφιά», υπό την επιμέλεια του Διευθυντή του, Καθηγητή Νικολάου Χρ. Σταμπολίδη και του Επιμελητή Αρχαιοτήτων, Δρος Ιωάννη Δ. Φάππα.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 29 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 16 Ιανουαρίου 2022.

Μέσα από μια σειρά 300 εμβληματικών αρχαιοτήτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάζονται οι διάφορες πτυχές της έννοιας του «Κάλλους» στην καθημερινή ζωή και τη φιλοσοφική σκέψη της αρχαίας Ελλάδας.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική και μεγάλη σε έκταση έκθεση που θα καταλάβει όλους τους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου.

Η αρχαία ελληνική λέξη «Κάλλος» σημαίνει «ομορφιά» και συσχετίζεται τόσο με το γυναικείο όσο και με το ανδρικό φύλο.

Ωστόσο, η έννοια του «Κάλλους» στην υπέρτατη διάστασή της δεν είναι απλώς μια λέξη που σημαίνει μόνο «ομορφιά».

Είναι ένα ιδεώδες που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική σκέψη, εκφράστηκε μέσα από τα ποιήματα των επικών (8ος αι. π.Χ.) και λυρικών (7ος – 6ος αι. π.Χ.) ποιητών και αποκρυσταλλώθηκε σταδιακά στα κείμενα των φιλοσόφων του 5ου/4ου αι. π.Χ. και εξής, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε αυτό ως συνδυασμό της φυσικής εμφάνισης και των αρετών της ψυχής.

«ΚΑΛΛΟΣ Η Υπέρτατη Ομορφιά» – Μια αρχαιολογική έκθεση για την ελληνική έννοια της ομορφιάς

Σε αυτή τη διάσταση του «Κάλλους» επικεντρώνεται και η έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, αναδεικνύοντας σύμφωνα με το ΑΠΕ,  τη συμβολή της αρχαίας Ελλάδας στον καθορισμό της έννοιας της «ομορφιάς» μέχρι και σήμερα.

Η έκθεση περιλαμβάνει 300 αρχαιότητες από Μουσεία και Συλλογές της Ελλάδας, της Ιταλίας και του Βατικανού και διαρθρώνεται σε δύο μεγάλες ενότητες, τον Καλλωπισμό και το Κάλλος.