Οι μακροχρόνιες περιπέτειες των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που αποτελούσαν και αυτά, όπως κάθε ΔΕΚΟ, καταφύγιο αποτυχημένων πολιτικών ή υποψήφιων βουλευτών και κάθε λογής πολιτικάντηδων, δεν αναιρούν, για όποιον έχει ζήσει στην επαρχία και ειδικά σε απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές, τον πολύτιμο ρόλο που διαδραμάτισαν επί δεκαετίες στην εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Και όχι μόνο στην αποστολή γραμμάτων και δεμάτων, αλλά και χρημάτων. Από τα εμβάσματα συγγενών που ξενιτεύτηκαν και έστελναν ενισχύσεις σε όσους άφησαν πίσω, μέχρι και τις συντάξεις γερόντων, που δεν είχαν άλλο τρόπο να μετακινηθούν.
Η εκάστοτε κεντρική διοίκηση, βέβαια, ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση, ποτέ ουσιαστικά δεν φρόντισε να αξιοποιήσει αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα, του να έχει το μεγαλύτερο δίκτυο πρόσβασης σε όλη τη χώρα.
Τουναντίον, σταδιακά το μείωσε σε μεγάλο βαθμό, στο βωμό δήθεν των κατά καιρούς προσπαθειών εξυγίανσης, την ώρα που τα οικονομικά σκάνδαλα διαδεχόταν το ένα το άλλο.
Έφταιγε βλέπετε ο ταχυδρόμος στα ορεινά της Ευρυτανίας, της Καρδίτσας, της Αιτωλοακαρνανίας, του Έβρου, της Κοζάνης, της Αρκαδίας, της Ηλείας, της Αχαΐας, των Ιωαννίνων, του Ηρακλείου κλπ, που έπαιρνε ένα μικρό μισθό, πηγαινοερχόμενος συνήθως με τα πόδια μεγάλες αποστάσεις με χιόνια και με καυτό ήλιο, για να πάει και στο πιο απομακρυσμένο σπίτι την αλληλογραφία ή τη σύνταξη.
Και σήμερα, πάμε για νέα συρρίκνωση. Για…”εξυγίανση”, με λουκέτο καλοκαιριάτικα σε 40 καταστήματα σε όλη τη χώρα!
Και αυτό γιατί, λέει, το νέο πρόγραμμα εξυγίανσης, απαιτεί αυξημένο προσωπικό σε περιοχές με μεγάλη κίνηση και “υβριδικό” μοντέλο εργασίας.
Ποιο είναι το υβριδικό, δεν μας εξηγεί η ανακοίνωση των ΕΛΤΑ. Αυτό που συμβαίνει, με απλά λόγια και χωρίς να δαιμονοποιούμε καμία κατάσταση, είναι ότι ουσιαστικά αποψιλώνεται το δίκτυο, με ταχείς ρυθμούς, προς τέρψη των ιδιωτικών εταιρειών.
Ίσως, όπως καταγγέλλεται και από μερίδα εργαζομένων και για προετοιμασία ιδιωτικοποίησης των ίδιων των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Αλλά, ακόμα και έτσι να είναι, καταστρέφεις το μεγάλο σου πλεονέκτημα, το πανελλαδικό σου δίκτυο; Άραγε, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, ο κ. Σταϊκούρας, τι γνώμη έχει για την εξέλιξη αυτή, ήταν ενήμερος ή ήταν απόφαση προκατόχων του και απλώς δεν αντέδρασε;