Την ανησυχία της για την πορεία των τιμών των καυσίμων εξέφρασε χθες η διοίκηση των ΕΛΠΕ στους αναλυτές, εκτιμώντας ότι η κρίση δεν θα τελειώσει γρήγορα. Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ανδρέας Σιάμισιης εμφανίστηκε ιδιαίτερα προβληματισμένος για την ενεργειακή κρίση αλλά και για τις μεγάλες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων.
Όπως είπε, ο διαγωνισμός για την ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει παγώσει και τα Ελληνικά Πετρέλαια με το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει μέσα στο επόμενο διάστημα να αποφασίσουν, ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν.
Σε ότι αφορά την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas, όπως αναφέρθηκε χθες αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Ωστόσο η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Το έσοδα από την πώληση ύψους 256 εκ. ευρώ θα επιστρέψουν στους μετόχους με την μορφή μερίσματος.
ΕΛΠΕ – Φουλ οι μηχανές στις ΑΠΕ, πίσω στους υδρογονάνθρακες
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ επανέλαβε στην χθεσινή τηλεδιάσκεψη τον προσανατολισμό του ομίλου στις καθαρές μορφές ενέργειας αλλά και την απομάκρυνση της εταιρείας από ένα ακόμη οικόπεδο υδρογονανθράκων. Όπως αναφέρθηκε, εκτός από την επιστροφή των περιοχών «Αρτα – Πρέβεζα» και «Βορειοδυτική Πελοπόννησος» τον προηγούμενο μήνα, ενημέρωσε το ελληνικό δημόσιο πως προτίθεται να επιστρέψει και την άδεια για έρευνες υδρογονανθράκων και στην περιοχή «Δυτικός Πατραϊκός». Πλέον μένουν μόνο οι συμμετοχές στα οικόπεδα της Κρήτης, η κατάληξη των οποίων είναι στα χέρια της Exxon Mobil και Total.
Τα ΕΛΠΕ διαθέτουν σήμερα χαρτοφυλάκιο 1,7 GW που βρίσκεται σε διάφορα στάδια ωρίμανσης, μεταξύ των οποίων και 670 MW σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης.
Ο κ. Σιάμισης δήλωσε επίσης ότι οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου και η ισχυροποίηση του δολαρίου βοήθησαν τα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ στο εννεάμηνο. Θετικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα είχαν και οι κινήσεις αναδιάρθρωσης, το χαμηλό χρηματοοικονομικό κόστος, αλλά και το γεγονός πως η αγορά καυσίμων κίνησης επέστρεψε στα επίπεδα του 2019. Το τέταρτο τρίμηνο του 2021 εκτιμάται πως θα είναι καλύτερο του 2019.
Σημαντική ανάκαμψη παρουσίασε και ο κλάδος των αεροπορικών καυσίμων (ο όγκος πωλήσεων σχεδόν τριπλασιάστηκε σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2020) καθώς και των ναυτιλιακών.