Με όλο και δυσκολότερες συνθήκες στην αγορά, οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν πολύ πιο συστηματικά τις καλύτερες ευκαιρίες στα ψώνια και στις αγορές τους.
Οι αγορές «δεύτερου χεριού», καθώς και το κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων χαρακτηρίζει τους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα Profiles που έγινε από Focus Bari & YouGov τον φετινό Απρίλιο.
Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
– Οκτώ στους δέκα Έλληνες αξιοποιούν ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια, ηλεκτρονικούς εκπτωτικούς κωδικούς.
Σημειώνεται ότι οι ηλεκτρονικοί εκπτωτικοί κωδικοί και οι ειδικές προσφορές είναι οι πιο δημοφιλείς εκπτωτικές μορφές για το ελληνικό κοινό.
Κυρίως τα άτομα νεαρής ηλικίας αξιοποιούν περισσότερο τις προσφορές και τις διάφορες εκπτώσεις.
– Ένας στους δύο Έλληνες έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος από πηγή μεταχειρισμένων ειδών / δεύτερο χέρι μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες.
Οι αγορές μεταχειρισμένων ή ειδών second hand φαίνεται ότι είναι πιο διαδεδομένες μεταξύ ανδρών και νεαρών ηλικιών.
Μεταξύ όσων αγοράζουν είδη μεταχειρισμένα/ «δεύτερο χέρι», οι κυριότερες πηγές είναι online, αλλά και offline.
– Επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πολύ πιο προσεκτικοί με τα οικονομικά τους σε σχέση με παλιότερες εποχές.
Αντίστοιχη αναλογία δηλώνουν πως αναζητούν και προτιμούν τα είδη που είναι σε ειδικές προσφορές ή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές.
Ακολουθούν προγράμματα πιστότητας (loyalty) των μαρκών, καθώς πιστεύουν πως είναι ένας καλός τρόπος επιβράβευσης μιας επιχείρησης στους πελάτες της.
H έρευνα έγινε σε 6.451 άτομα, άνδρες και γυναίκες, 18-74 ετών από όλη την Ελλάδα.