Είναι γνωστό για τους ταξιδώτες των αεροπλάνων το χάος που επικρατεί στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
Για να αποφεύγεται η παράνομη στάθμευση και κατά συνέπεια η συμφόρηση αλλά και προκειμένου η εικόνα στη βασική πύλη εισόδου της Αθήνας έγιναν παρεμβάσεις. Για το σχεδιασμό των οποίων συνυπολογίστηκε και η αύξηση της επιβατικής κίνησης που ήδη έχει ξεπεράσει τα προ covid επίπεδα (2019).
Σχετικά λοιπόν με τις συγκοινωνιακές μελέτες, τη διεθνή εμπειρία και πρακτική αλλά και τα παράπονα για την αρνητική εικόνα συνωστισμού και τη δυσλειτουργία που προκαλούσαν τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, υλοποιήθηκε το έργο διαμόρφωσης των προσβάσεων προκειμένου να έχουν πλέον όλοι τη δυνατότητα 10 λεπτών δωρεάν παραμονής με άνεση και ασφάλεια, όπως στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά και διεθνή αεροδρόμια.
Έτσι λοιπόν υπάρχει νέα διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων και των αφίξεων -όπου βεβαίως θα ισχύουν οι διατάξεις του ΚΟΚ- και οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών, με χρόνο διέλευσης, στάσης και εξόδου, τα 10 λεπτά.
Η διέλευση θα πραγματοποιείται εύκολα και άνετα, με μια πολύ απλή διαδικασία που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία και την ολιγόλεπτη στάση σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις, αποτρέποντας την παράνομη στάθμευση και την παρατεταμένη παραμονή για την οποία ο χώρος δεν προορίζεται.
H υπέρβαση των 10 λεπτών δωρεάν παραμονής των οχημάτων θα επιφέρει χρέωση ύψους 5 ευρώ για τα επόμενα 10 λεπτά, ενώ μετά τα 20 λεπτά παραμονής στο χώρο, θα υπάρχει πρόσθετη χρέωση 1 ευρώ ανά λεπτό.
Στόχος του έργου δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών – αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων.
Η διεθνής εμπειρία άλλωστε δείχνει πως η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα, αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.
Η σωστή οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια είναι τα βασικά συστατικά της λογικής των παρεμβάσεων και, σε αυτό το πλαίσιο, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
Η παροχή δωρεάν στάθμευσης στους χώρους Μικρής Διάρκειας P1 & P2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους τους χρήστες, ενώ υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.