Το φόρουμ «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις», το οποίο διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Αθλητισμού και τη Motorsport Greece την περασμένη Πέμπτη (08/12) στο Ελληνικό, είχε ως αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του εφετινού θεσμού.
Συγκεκριμένα, γνωστοποιήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες του εφετινού αγώνα. Από τις εργασίες που προηγήθηκαν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της κατασκευής της υπερειδικής διαδρομής στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, έως και το τελικό αποτέλεσμα της διεξαγωγής, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος.
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, «άνοιξε» τις εργασίες του συνεδρίου, αναφερόμενος εκτενώς στο κόστος διεξαγωγής του αγώνα αλλά και τις χορηγίες που προσέλκυσε.
Ενδεικτικά, καταγράφονται τα εξής στοιχεία:
- Το ελληνικό Δημόσιο συμμετείχε με το ποσό των 400.000€ σε έναν αγώνα που ξεπέρασε τα 4.2 εκ. ευρώ. Συγκριτικά, το ελληνικό δημόσιο για τη διοργάνωση του αγώνα το 2021 είχε συμμετάσχει με 25% του προϋπολογισμού που έφθανε τα 3 εκ. ευρώ (750.000€, περίπου).
- Η κατασκευή της υπερειδικής διαδρομής, η λειτουργία για τον αγώνα και η αποκατάσταση του σταδίου ανήλθαν στα 1.7 εκ. ευρώ. Τα έσοδα από εισιτήρια ήταν 1.1 εκ. ευρώ, ενώ ακόμη 600.000€ προήλθαν από τη συμμετοχή χορηγών, αποκλειστικά για την υπερειδική διαδρομή.
- Η Οργανωτική Επιτροπή έχει καταβάλει φόρους και ΦΠΑ, ύψους 400.000€.
- Οι συνολικές χορηγίες του αγώνα ανήλθαν στο ποσό των 2.8 εκ. ευρώ από 1.7 εκ. ευρώ το 2021, δηλαδή παρουσίασαν αύξηση κατά 40%.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, αναπτύχθηκαν έξι ενότητες, με τα πεπραγμένα για την υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, που εφέτος γιορτάζει τα σαράντα χρόνια λειτουργίας και φιλοξενίας μοναδικών εκδηλώσεων, να αναπτύσσονται από τον Συντονιστή και Γενικό Διευθυντή των εγκαταστάσεων, Κωνσταντίνο Χαλιορή, τον Διευθυντή του αγώνα, Παύλο Αθανασούλα και τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, Δημήτρη Μιχελακάκη.
Για την προβολή του αγώνα, κλήθηκε να μιλήσει ο κ. Σάιμον Λάρκιν, Event Director, ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική του σπορ, που μεταδίδεται τηλεοπτικά σε περισσότερες από 150 χώρες και σε κοινό που ξεπερνά τα 781 εκατομμύρια.
Για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, υπολογίζεται πως 65.000 θεατές παρακολούθησαν από κοντά την Υπερειδική στο ΟΑΚΑ, ενώ, περισσότεροι από 300.000 θεατές έσπευσαν στα βουνά για να απολαύσουν τα πληρώματα που συμμετείχαν στον ελληνικό αγώνα.
Για τη συνολική προβολή του αγώνα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσω κορυφαίων φωτογραφιών, μίλησε η Ελένη Ξενάκη, Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στην ελληνική κοινωνία, εκπονήθηκε έρευνα από την «Κάπα». Ο Αλέξης Ρουτζούνης, Διευθυντής Ερευνών της εταιρείας στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναλύοντας τα αποτελέσματα, στάθηκε στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό, η οποία «αγγίζει» πλέον το 13%, υψηλότερη επίδοση από εκείνη παραδοσιακών αθλημάτων όπως το τένις, το βόλεϊ και το πόλο.
Το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας της τάξης του 83%, ενώ, ιδιαιτέρως επιτυχημένη κρίνεται η εφετινή διοργάνωση από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (62%), με μόλις το 4% να εκφράζει αντίθετη άποψη. Τέλος, τα στοιχεία φανερώνουν ότι αναγνωρίζεται η σημασία της επιστροφής του αγώνα στο WRC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (80%) αλλά και η συνολικότερη αξία του θεσμού, τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα (75%) όσο και για τη διεθνή προβολή που προσφέρει στη χώρα (79%).
Στην πορεία του συνεδρίου, ο Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, επανέλαβε πως το κόστος της υπερειδικής του ΟΑΚΑ ανήλθε σε 1.7 εκ. ευρώ και αντίστοιχα, τα έσοδα αποκλειστικά για την υπερειδική προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων (1.1 εκ. ευρώ) και από χορηγίες (600.000€). Ως προς τα έσοδα του αγώνα, οι χορηγίες ανήλθαν σε 2.3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 40%, σε σύγκριση με το 2021.
Στο συνέδριο συμμετείχε (μέσω τηλεδιάσκεψης) και ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος εξήρε τη συνεργασία του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα, αναφέροντας ότι το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της διοργάνωσης για το 2021 ανήλθε σε 35.1 εκατομμύρια ευρώ.
Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς, τους εθελοντές, καθώς και τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ήταν προφανώς καθοριστική γι’ αυτή την επιτυχία. Με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, άλλωστε, η FIA προχώρησε στον εξηλεκτρισμό του WRC, με τη νεότερη, υβριδική γενιά των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας του θεσμού να σηματοδοτεί την πλέον «ριζοσπαστική» αλλαγή σε επίπεδο τεχνικών κανονισμών στην ιστορία του σπορ.
Διαβάστε ακόμη: