700.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που θα πληρώσουν εισπρακτικές εταιρείες για το 2019 και το 2020 μετά από καταγγελίες καταναλωτών, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης.

Το 2019 πολίτες υπέβαλαν στη γενική γραμματεία εμπορίου και προστασίας καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης κι Επενδύσεων 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.

Το 2020 πολίτες υπέβαλαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ.

Τα πρόστιμα στις εταιρείες αφορούσαν:

  • όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
  • όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
  • όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
  • παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή,
  • παραπλανητική πληροφόρηση,
  • επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.