Επεμβάσεις στον δρόμο προς τους Ευζώνους προγραμματίζει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία δυστυχήματα ενώ δεν υπάρχουν διαχωριστική νησίδα, διασύνδεση με παρακείμενους οικισμούς, επαρκής φωτισμός και διαγραμμίσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι σχετικές επεμβάσεις έχουν δρομολογηθεί και ανέφερε ότι θα αφορούν «επεμβάσεις οδικής ασφάλειας, βελτίωσης της χάραξης, τοποθέτησης νέων σημάνσεων και διαχωρισμού λωρίδων κυκλοφορίας».
«Είναι σε εξέλιξη μια διαδικασία μελετητική για να μπορέσουμε να κάνουμε εμείς κάποιες επεμβάσεις έτσι ώστε να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια του δρόμου», είπε ο κ. Κουτσούκος και εκτίμησε ότι οι εργασίες θα γίνουν εντός του 2021.
Σε κάθε περίπτωση διευκρίνισε ότι «το κυρίως έργο προς τους Ευζώνους, το Χαλάστρα – Εύζωνοι βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, δηλαδή είναι αντικείμενο του παραχωρησιούχου». Ο ίδιος τόνισε ότι «η παραχώρηση αυτή τη στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί -μένει να ολοκληρωθεί αλλά δεν ολοκληρώθηκε- άρα ο παραχωρησιούχος δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιος είναι και προφανώς αυτό το έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέσω του παραχωρησιούχου». Παράλληλα σημείωσε ότι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν από την Εγνατία Οδό δεν θα υλοποιηθούν στο βαθμό της ανακατασκευής όλου του αυτοκινητόδρομου από τον παραχωρησιούχο.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι δεν μπορεί να κατασκευαστεί στηθαίο ασφαλείας διότι δεν επαρκεί το πλάτος του οδοστρώματος. «Αυτό που θα κάνουμε είναι να διαμορφώσουμε τις λωρίδες ειδικά στα σημεία όπου υπάρχουν προβλήματα και θα τα διαμορφώσουμε έτσι ώστε να υπάρχουν δύο λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση, για να δώσουμε περισσότερο χώρο στα οχήματα που κάνουν προσπεράσεις», πρόσθεσε.
Στο θέμα αναφέρθηκε και ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης, ο οποίος έκανε λόγο για μεγάλο πρόβλημα στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, τον οποίο διασχίζουν οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο και χαρακτήρισε τα έργα απαραίτητα. «Πρόκειται για το μόνο κομμάτι από την ΠΑΘΕ που είναι διπλής κατεύθυνσης χωρίς διαχωριστική νησίδα, ούτε στηθαίο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βεργίδης.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, ανέφερε ότι οι βελτιώσεις που θα γίνουν αφορούν κάποια επικίνδυνα σημεία στα οποία σημειώνονται πολλά δυστυχήματα, ενώ τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου εμπλέκεται με την παραχώρηση της Εγνατίας».
«Στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας προβλέπεται ότι είναι υποχρέωση του αναδόχου να κατασκευάσει αυτό το δρόμο. Οι μελέτες είναι έτοιμες, έγιναν το 2010 και τυχαίνει να είμαι ένας από τους μελετητές αυτού του έργου», επισήμανε ο κ. Μπίλλιας.
Επιπλέον σχολίασε ότι «αυτή τη στιγμή, στον δρόμο από το Κλειδί μέχρι τους Ευζώνους είναι κατασκευασμένος ο ένας κλάδος κυκλοφορίας και σε αυτόν γίνεται αμφίπλευρη κυκλοφορία». Επικαλούμενος, δε, τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί, ανέφερε ότι «προβλέπεται η κατασκευή του δεύτερου κλάδου, ώστε να υπάρχει στηθαίο ασφαλείας, ενώ θα πρέπει να υπάρχουν τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου τμήματος του οδικού άξονα, εκείνου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα».