Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι η συνολική αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου είναι ο κεντρικός άξονας της πολιτικής: νέα γραμμή Μετρό, ανανέωση στόλου λεωφορείων και στοχευμένες οδικές παρεμβάσεις ώστε να περιοριστεί η χρήση Ι.Χ. τώρα και στο μέλλον. Το κυκλοφοριακό της Αττικής είναι σύνθετο και δεν λύνεται με έναν μόνο δρόμο· απαιτείται συνδυασμός έργων και μέτρων.

Κηφισός – Μεταμόρφωση – Σκαραμαγκάς: οι κρίσιμες παρεμβάσεις

Μεταμόρφωση: Ο διαχωρισμός λωρίδων για τις ροές από Ελευσίνα και Αττική Οδό (αεροδρόμιο) και η κατασκευή δεύτερης εξόδου θα ολοκληρωθούν εντός του 2026, μειώνοντας τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα.
Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά (προκήρυξη διαγωνισμού το Φθινόπωρο): Σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ), αποσκοπεί σε εκτροπή σημαντικού κυκλοφοριακού φόρτου – ειδικά βαρέων οχημάτωνεκτός Κηφισού. Περιλαμβάνει σύνδεση ΔΠΛΑ με την Αθηνών–Κορίνθου και παρεμβάσεις σε Α/Κ Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων.
Εναλλακτικές προς Πειραιά: Δημιουργείται εναλλακτική διαδρομή από την Αττική Οδό προς Πειραιά και νοτιοδυτικά προάστια, αποφορτίζοντας την κορεσμένη Λ. Κηφισού.

Μεγάλα έργα: χρονοδιαγράμματα και πρόοδος

Πάτρα–Πύργος: Έχουν παραδοθεί 65/75 χλμ.· τα τελευταία 10 χλμ. (είσοδος Πάτρας) έως τέλος Νοεμβρίου.
Ε65: Το τελευταίο τμήμα 45,5 χλμ. ολοκληρώνεται έως Β’ τρίμηνο 2026.
ΒΟΑΚ (Κρήτη): Εργασίες σε Άγιος Νικόλαος–Νεάπολη, Νεάπολη–Χερσόνησος· υπογεγραμμένη σύμβαση για Ηράκλειο–Χανιά (157 χλμ.) με προαίρεση έως Κίσσαμο.
Θεσσαλονίκη – Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας: >30% πρόοδος.
— Επίσης προχωρούν: Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος–Μεθώνη, Παράκαμψη Χαλκίδας, Μπράλος–Άμφισσα, καθώς και διαδικασίες για Ιωάννινα–Κακαβιά, Δράμα–Αμφίπολη, Θεσσαλονίκη–Έδεσσα.

Μετρό Θεσσαλονίκης: λειτουργία & επέκταση Καλαμαριάς

10 μήνες λειτουργίας με >22 εκατ. επικυρωμένα εισιτήρια και >115 χιλ. προσωποποιημένες κάρτες· >40% επικυρώσεις με κάρτες διαρκείας – ένδειξη μόνιμης ένταξης του μέσου στην καθημερινότητα και μείωσης Ι.Χ. έως ~15%.
Επέκταση Καλαμαριάς: Πέντε νέοι σταθμοί, Μίκρα–κέντρο σε ~15’, ≥60.000 επιβάτες/ημέρα, παράδοση Q1 2026. Για την τεχνική διασύνδεση απαιτούνται προσωρινές διακοπές στη βασική γραμμή 10/11–10/12, με ενισχύσεις ΟΑΣΘ (μια νέα γραμμή + πύκνωση τεσσάρων υφιστάμενων).

Καθυστερήσεις πτήσεων: αιτίες και ενίσχυση ΥΠΑ

Ο υπουργός αποδίδει τις πρόσφατες καθυστερήσεις σε τεχνητούς περιορισμούς από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, υπενθυμίζοντας ότι δεν θίγεται το μισθολογικό καθεστώς και έχουν ικανοποιηθεί αιτήματα (bonus υπερεργασίας έως 2027, αυτοτελής φορολόγηση αποζημίωσης απώλειας ειδικότητας έως 240.000€, ωριαία αποζημίωση 50€ στους εκπαιδευτές).
Κρίσιμο όμως είναι το ανθρώπινο δυναμικό:
80 νέοι ΕΕΚ ήδη προσληφθέντες (σε εκπαίδευση) + 72 ακόμη το 2026.
43 ATSEP (ηλεκτρονικοί) στο τελικό στάδιο πρόσληψης εντός 2025.
— Για το 2026: 28 AFISO σε περιφερειακά αεροδρόμια και +44 ATSEP.
Παράλληλα «τρέχει» Σχέδιο Δράσης 364 σημείων με Ε.Ε., DG MOVE, EASA, Eurocontrol, που περιλαμβάνει: Data Link, TopSky ATC One, PBN, Mode S, CP1 και μετασχηματισμό ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ για ευελιξία και σύγχρονη διοίκηση. Η Ελλάδα έχει υποβάλει 3η Έκθεση Προόδου και επικαιροποιεί ανά 6 εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμη: