Η Cupra, η εταιρία που ανήκει στη Seat, «αντιμετώπισε» ηλεκτρικά τον κόσμο τη χρονιά που φεύγει, παρουσιάζοντας το Born, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας.
Το ζήτημα, όμως, είναι ότι από όποια μεριά και αν το δούμε βρισκόμαστε στο μέσον μιας παγκόσμιας αναταραχής.
Η πανδημία στους ανθρώπους και η έλλειψη των microchips στα καινούργια αυτοκίνητα, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην καθημερινότητά μας.
Σημειώστε και την κλιματική αλλαγή με το μήνυμα να είναι σαφές, προστατεύστε τον πλανήτη, η Seat/Cupra υποστηρίζει ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οδήγησε τους περισσότερους από τους 15.000 εργαζόμενους της σε μια άμεση «γνωριμία» με την ηλεκτροκίνηση και να λοιπόν πως τοποθετούνται μερικά από τα στελέχη, μεταξύ αυτών και ένας Έλληνας, ο Περικλής Πατσαρός, απέναντι στη βιώσιμη κινητικότητα.
Η Ιsabel Μorcillo είναι στο τμήμα παραγωγής στο εργοστάσιο του Martorell. Εργάζεται στην εταιρία 16 χρόνια και τους τελευταίους μήνες βρίσκεται στη γραμμή παραγωγής του Seat Leon e-Hybrid, το πρώτο υβριδικό μοντέλο που κατασκευάζεται στο Martorell. «Για μένα είναι πηγή μεγάλης υπερηφάνειας», λέει. «Είμαι ενθουσιασμένη που γνωρίζω ότι ανήκω σε μια μεγάλη ομάδα που εργάζεται σκληρά μέρα με τη μέρα για να κάνει δυνατή την αλλαγή προς τη βιώσιμη κινητικότητα», εξηγεί.
Ο Βeatriz Μatute, επικεφαλής του Project Cupra Born, πέρασε τη φετινή χρονιά μεταξύ Βαρκελώνης και Zwickau (Γερμανία). Ηγήθηκε μιας ομάδας με περισσότερους από 50 εργαζομένους από διάφορες περιοχές που είναι επιφορτισμένοι με την έναρξης παραγωγής του Born, το πρώτο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Cupra, στο μεγαλύτερο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης. «Ήταν μια πολύτιμη –μαθησιακή– εμπειρία πάνω στην οποία θα βασιστούμε για τον εξηλεκτρισμό του Martorell».
Το Born σηματοδοτεί την έναρξη της ηλεκτρικής επίθεσης της Cupra και αποτελεί βασικό στοιχείο στη διεθνή επέκταση της μάρκας. Για αυτόν τον λόγο «ξέραμε ότι η διεθνής παρουσίαση Τύπου του Born έπρεπε να είναι διαφορετική», λέει η διευθύντρια παγκόσμιας επικοινωνίας της Seat Cécilia Taieb.
«Το καταφέραμε χάρη στη βοήθεια και τη συμμετοχή πολλών εργαζομένων μας. Το πρώτο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο συγκέντρωσε 440 δημοσιογράφους από 27 χώρες στη Βαρκελώνη. Συνολικά, 62.000 χιλιόμετρα δοκιμών πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερεις εβδομάδες από τα προσκεκλημένα μέσα ενημέρωσης».
Οι έμποροι και οι κορυφαίοι ειδικοί της μάρκας σε όλο τον κόσμο ήταν εξίσου αφοσιωμένοι στην προετοιμασία για την πώληση του Born. Περισσότεροι από 1.000 Masters Cupra από 43 αγορές συμμετείχαν στο Cupra Master Convention 2021 για να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους και να μεταδώσουν την τεχνογνωσία τους στους πελάτες.
Ο Περικλής Πατσαρός, είναι Cupra Master στην Ελλάδα και σχολιάζει. «Πήρα μέρος σε αυτό το διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο για τέσσερεις εβδομάδες για να προετοιμαστώ για την αγορά του πρώτου 100% ηλεκτρικού Cupra και να είμαι η κινητήρια δύναμη της ηλεκτροκίνησης για τους πελάτες μας», λέει.
Με ηλεκτρικό ενθουσιασμό ταξίδεψε η Cupra στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο τον περασμένο Σεπτέμβριο όπου έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα του concept Urban Rebel, ενός αντισυμβατικού μοντέλου που έθεσε τα θεμέλια για το μελλοντικό μας 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα φτάσει το 2025», τόνισε ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Cupra, Antonino Labate.
Η Cupra έγραψε ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2021 κερδίζοντας το πρώτο πρωτάθλημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων τουρισμού. Ο Mattias Ekstrοm οδήγησε στην κορυφή του πρωταθλήματος του PureETCR. Με το e-Racer, των 500 kW (680 ίπποι), ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρόκληση που έθεσε η ίδια το 2017: να δημιουργήσει το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού στην ιστορία και να κερδίσει. «Το μέλλον των αγώνων είναι ηλεκτρικό και έχουμε ήδη πάρει το προβάδισμα» υποστηρίζει ο Xavier Serra, επικεφαλής του τμήματος Cupra Racing.
Ένα βήμα μπροστά με ισχύ 1,3 Megawatt. Το Test Center Energy (TCE) είναι μια άλλη από τις κύριες δεσμεύσεις της εταιρίας για την ηλεκτροκίνηση. «Κάναμε μεγάλη προσπάθεια για να δημιουργήσουμε αυτό το πρωτοποριακό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στη Νότια Ευρώπη, το οποίο θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε τα ενεργειακά συστήματα για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα», λέει ο Francesc Sabaté, επικεφαλής της TCE. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα της ικανότητας δοκιμής του, τα 1,3 μεγαβάτ ισοδυναμούν με την κατανάλωση ενέργειας 350 κατοικιών που λειτουργούν με τη μέγιστη ισχύ.
Όμως ηλεκτροκίνηση χωρίς εκπαίδευση δεν γίνεται, για αυτό οι εργαζόμενοι από όλους τους τομείς, συμπλήρωσαν 1.500 ώρες εκπαίδευσης παρακολουθώντας 122 σεμινάρια.