Η Κίνα και η Ινδία έχουν τη δυνατότητα να γίνουν παγκόσμιοι ηγέτες στο «καθαρό» υδρογόνο, δήλωσε η Jane Nakano, ανώτερη συνεργάτης στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών (CSIS).
«Νομίζω ότι τόσο η Κίνα όσο και η Ινδία έχουν τη δυνατότητα να γίνουν μεγάλες δυνάμεις… όχι μόνο ως πιθανοί προμηθευτές και εξαγωγείς καθαρού υδρογόνου, αλλά και [ως] καταναλωτές [και] χρήστες καθαρού υδρογόνου», είπε η Nakano στο «Squawk Box Asia» του CNBC.
Ωστόσο, η Nakano παρατήρησε ότι η Κίνα, όπως πολλές χώρες, εξακολουθεί να παράγει και να καταναλώνει γκρι υδρογόνο (ένα είδος υδρογόνου που προέρχεται από φυσικό αέριο και παράγεται από ορυκτά καύσιμα) που αποτελεί και την λιγότερο ανανεώσιμη μορφή υδρογόνου.
Ο ρόλος του στην κλιματική κρίση
Το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης — η ενέργεια που δημιουργεί δεν παράγει διοξείδιο του άνθρακα που θερμαίνει την ατμόσφαιρα. Από την άλλη πλευρά, είναι ένα επιρρεπές σε διαρροές αέριο που μπορεί να δημιουργήσει το δικό του φαινόμενο θέρμανσης – με τη σειρά του να επιδεινώσει το πρόβλημα του κλίματος – εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά. Το «καθαρό» υδρογόνο είναι επίσης ακριβό στην παραγωγή και η βιομηχανία είναι ακόμη στα σπάργανα. Η Κίνα είναι σήμερα ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογόνου με περίπου 33 εκατομμύρια τόνους ετησίως, με το μεγαλύτερο μέρος αυτού να παράγεται από ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με έκθεση του CSIS.
«Η κλίμακα της κινεζικής δυνητικής παραγωγής (υδρογόνου) αλλά και η κατανάλωση, καθιστούν πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Κίνα συνεχίζει να απομακρύνεται από την παραγωγή γκρίζου υδρογόνου», είπε η ίδια. Η κυβέρνηση της Κίνας έχει θέσει στόχο το 2025 για πιο ευρεία χρήση του “πράσινου” υδρογόνου.
Η Ινδία, από την άλλη πλευρά έχει σχέδια να παράγει 5 εκατομμύρια τόνους “πράσινου” υδρογόνου ετησίως έως το 2030. Αλλά σχεδόν όλο το υδρογόνο που παράγεται στη χώρα είναι ακόμα γκρίζο.
Πολύς δρόμος ακόμα
Η Nakano είπε ότι δεν υπάρχει μεγάλη αγορά για το υδρογόνο προς το παρόν και ότι η εμπορευματοποίησή του θα διαρκέσει μερικά χρόνια. Παράλληλα, τόνισε πως οι τομείς των μεταφορών και της χαλυβουργίας είναι δυνητικοί καταναλωτές, πέρα από τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα.
Ωστόσο, είπε ότι η ευρεία χρήση δεν είναι ακόμη πραγματικότητα και τούτο καθώς το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου παράγεται και διατηρείται στην ίδια τοποθεσία. «Αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή είναι πολύ περισσότερες πρωτοβουλίες υπό την ηγεσία της κυβέρνησης», είπε η Nakano, προσθέτοντας ότι χώρες όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα εμπλέκουν χώρες πλούσιες σε πόρους στη Νοτιοανατολική Ασία, όπως η Ινδονησία και η Μαλαισία. Η ίδια, πρόσθεσε, τέλος ότι η Αυστραλία αναδεικνύεται ως σημαντικός προμηθευτής και εξαγωγέας υδρογόνου και σχεδιάζει να γίνει μία από τις τρεις κορυφαίες χώρες εξαγωγής υδρογόνου.
Διαβάστε ακόμη:
Ρεύμα: Τα σενάρια για τις νέες επιδοτήσεις της κυβέρνησης
Πόσο κοστίζει να μεγαλώσεις ένα παιδί: Έρευνα το υπολόγισε ακριβώς
Σχολεία: Πώς θα ανοίξουν, μετά τις διακοπές – Τι λένε οι ειδικοί για τα μέτρα