Τις νέες καθημερινές συνήθειες που αναπτύξαμε λόγω της πανδημίας και των συνεχόμενων καραντινών αναδεικνύει έρευνα για τις διαδικτυακές εφαρμογές και υπηρεσίες, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Όπως είναι φυσικό, η χρήση των εν λόγω εφαρμογών είναι σχεδόν καθολική στις νεότερες ηλικιακές ομάδες και μειώνεται όσο αυξάνονται οι ηλικίες. Ωστόσο, ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ποσοστό χρήσης εφαρμογών βιντεοκλήσεων στις μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 65 ετών, καθώς αυτός ήταν και ο μόνος τρόπος επαφής πολλών ηλικιωμένων με τις οικογένειες τους.
Η κυριαρχία του Netflix
Στις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου κυριαρχεί απόλυτα το Netflix, καθώς το χρησιμοποιούν περισσότεροι από 8 στους 10 χρήστες υπηρεσιών ΟΤΤ. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη δεύτερη θέση – αν και με μεγάλη διαφορά – βρίσκεται η πλατφόρμα της ΕΡΤ και οι ακολουθούν οι εφαρμογές των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Ειδικότερα, το 85% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι από τις αρχές του 2020 έως και σήμερα έχει χρησιμοποιήσει το Netflix, ενώ το 25% δήλωσε το ERTflix. Ακολουθεί η εφαρμογή της Cosmote TV με ποσοστό 21%, της Nova με ποσοστό 10%, της Vodafone (7%), της Wind (5%). Μικρότερα ποσοστά εμφανίζουν οι υπόλοιπες διεθνείς πλατφόρμες όπως Apple TV (3%), και Amazon Prime (2%), ενώ το 1% χρησιμοποιεί το Cinobo.
Για την αποστολή γραπτών µηνυµάτων 8 στους 10 χρήστες των αντίστοιχων υπηρεσιών έχουν προτιµήσει τα Facebook Messenger και Viber ενώ η αμέσως επόμενη εφαρμογή (Instagram Direct) έχει χρησιμοποιηθεί από λιγότερο από 4 στους 10 τέτοιους χρήστες.
Οι περισσότερες από τις εφαρµογές ΟΤΤ για γραπτά µμηνύματα χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από νεαρές ηλικίες και φοιτητές, ενώ το για επαγγελματικούς λόγους χρησιμοποιούνται το LinkedIn Messaging και το Skype.
Η εφαρμογή µε την μεγαλύτερη διείσδυση (Messenger στο Facebook) χρησιμοποιείται και µε μεγαλύτερη συχνότητα σε καθημερινή βάση από ότι άλλες, ειδικά για τις ηλικίες 25-34 ετών.
Εκτός από το Teams που φαίνεται πως προέκυψε ως αναγκαιότητα για τους περισσότερους χρήστες µέσα στην περίοδο του κορονοϊού, οι υπόλοιπες εφαρμογές έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κύριο λόγω πριν την περίοδο αυτή.
Στις εφαρμογές βιντεοκλήσων η κύρια προτίμηση είναι και πάλι το Messenger του Facebook και το Viber για τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες τέτοιων ΟΤΤ υπηρεσιών ενώ ακολουθεί το Skype (32%), το Zoom (21%) και τα WebEx & WhatsApp (21% για καθένα).
Το WebEx εµφανίζει το µεγαλύτερο ποσοστό καθηµερινής χρήσης, ίσως λόγω επαγγελµατικών και εκπαιδευτικών λόγων, ενώ οι ανάγκες τηλεργασίας και τηλεκπαίδευσης που προέκυψαν από τον Μάρτιο του 2020 έχουν ωθήσει στην ανάδειξη των εφαρµογών όπως Teams/Zoom/WebEx από εκείνη την περίοδο και έπειτα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.