Το Clubhouse βασίζεται αποκλειστικά στον ήχο και κάνει τους χρήστες τους να αισθάνονται ότι είναι μέρος μιας… ελίτ.

Σε αντίθεση με τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που βασίζονται στην εικόνα ή στον γραπτό λόγο, το Clubhouse βασίζεται αποκλειστικά στον ήχο.

Οι δημιουργοί του, επίσης, το έχουν πλασάρει έξυπνα έτσι ώστε να τραβάει το ενδιαφέρον των ενδεχόμενων χρηστών του: είναι διαθέσιμο μόνο στο iPhone και για να μπει κάποιος, χρειάζεται να τον προσκαλέσει κάποιος άλλος χρήστης. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα στρατηγική μάρκετινγκ, η οποία κάνει τους χρήστες αυτής της εφαρμογής να αισθάνονται μέρος μιας «ελίτ» χρηστών των social media.

Τι είναι το Clubhouse και πώς μπορείτε να γίνετε μέλος

Το Clubhouse είναι μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι χρήστες μοιράζονται κλιπ ήχου αντί για δημοσιεύσεις κειμένου. Ηχογραφείς τη φωνή σου, στέλνεις το ηχητικό μήνυμα και μετά αυτό αυτοκαταστρέφεται.

Η εταιρεία περιγράφεται ως «νέος τύπος κοινωνικού μέσου που βασίζεται στη φωνή» όπου «άνθρωποι από κάθε μέρος μπορούν να μιλούν, να λένε ιστορίες, να αναπτύσσουν ιδέες, να εμβαθύνουν τις φιλίες και να συναντούν ενδιαφέροντα νέα άτομα».

Βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσεις να γίνεις μέλος του Clubhouse είναι να είσαι άνω των 18, να έχεις iPhone (η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για iOS) και κάποιος να σου έχει στείλει ειδική πρόσκληση.

Ο κάθε χρήστης μπορεί να διαθέσει μόνο μία κάθε ημέρα και όταν την αποδεχθείς, προστίθεσαι στο κοινό ενός «δωματίου» ως ακροατής με κλειστό μικρόφωνο.

Πώς λειτουργεί

Κάθε «δωμάτιο» με τη σειρά του έχει επόπτες-συντονιστές, οι οποίοι είναι πανταχού παρόντες και μπορούν να επεμβαίνουν κατά το δοκούν.

Οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν το «κουμπί» «σήκωσε το χέρι σου» («raise your hand») που θυμίζει έντονα τις εφαρμογές Teams or Zoom. Μπορείς δηλαδή και να μην το σηκώσεις αν δε θέλεις και απλά να ακούς προσεκτικά όσα λέγονται.

Ουσιαστικά, η εφαρμογή αυτή προσομοιώνει με ένα ιδιαίτερο τρόπο τις πάνελ συζητήσεις ή τα podcast.

Μέχρι στιγμής, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, την εφαρμογή έχουν δοκιμάσει και αρκετοί διάσημοι όπως ο Έλον Μασκ, η Όπρα Γουίνφρεϊ, ο Άστον Κούτσερ και ο Κρις Ροκ, ενώ μέχρι τον περασμένο Μάιο όταν ακόμα λειτουργούσε στην beta εκδοχή της είχε φτάσει τους 3.500 χρήστες.

Σύμφωνα με τους New York Times, η εφαρμογή είχε 600.000 χρήστες τον Δεκέμβριο του 2020. Απέχει δηλαδή ακόμα πολύ από τους γίγαντες Facebook (2,8 δισ. χρήστες) και Twitter (330 εκατομμύρια).