Πέρασαν οι αποφάσεις για δασμούς στις κινέζικες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που ήταν πάγιο αίτημα των ευρωπαϊκών εμπόρων.

Οι ζημιές από τις πλατφόρμες (διαφυγόντες άμεσοι και έμμεσοι φόροι) ξεπερνούσαν τα 15 δις. Ευρώ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και αναλογικά η Ελλάδα θίγεται σε περίπου κατά 800 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι διαδικασίες το τελευταίο διάστημα στις Βρυξέλλες ήταν κάτω από τις ζυμώσεις των μεγάλων επαγγελματικών φορέων εμπορίου της Γερμανίας , της Γαλλίας , της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Ολλανδίας που ήθελαν να ευνοηθουν οι δικοί τους έμποροι και να εισπραχθούν τα δισεκατομμύρια φόρων που χάνονταν.

Κ. Πιερρακάκης από Βρυξέλλες: «Η Ελλάδα στηρίζει την άμεση επιβολή δασμών στα μικροδέματα από τρίτες χώρες»

Εξαιρετικά σημαντική πολιτική για τη διαφάνεια του ηλεκτρονικού εμπορίου, την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο της σημερινής συνεδρίασης του ECOFIN στις Βρυξέλλες, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Σε αυτές τις δύο ημέρες των συνεδριάσεων του Eurogroup και του ECOFIN, συζητήσαμε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από την εισαγωγή του ψηφιακού ευρώ και τη ρύθμιση των stable coins έως τη φορολόγηση της ενέργειας και την μεταρρύθμιση των τελωνείων.
Ειδικότερα, όσον αφορά τους τελωνειακούς δασμούς, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι η Ελλάδα στηρίζει πλήρως την πρόταση της Επιτροπής για την κατάργηση του ελάχιστου ποσού των 150 ευρώ, επιτρέποντας έτσι την δυνατότητα επιβολής δασμών σε δέματα χαμηλής αξίας που προέρχονται από τρίτες χώρες εντός των συνόρων της ΕΕ. Πιστεύουμε ότι η πολιτική αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διαφάνεια του ηλεκτρονικού εμπορίου, για την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και για τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Θα ήθελα επίσης να τονίσω ότι η Ελλάδα στηρίζει πλήρως τη θέση της Γαλλίας να εφαρμοστεί το μέτρο αυτό ζητώντας την άμεση εφαρμογή σε ακόμη πιο πρώιμο χρονοδιάγραμμα, από τις αρχές του 2026. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα για τα τελωνεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την Ένωση συνολικά».

Διαβάστε ακόμη: