Οι ταξιδιώτες προς και εντός της Ευρώπης φέτος θα πρέπει να είναι σε θέση να αποφύγουν τα επίπεδα αναστάτωσης που αντιμετώπισαν το περσινό καλοκαίρι του χάους, αλλά οι υψηλότερες τιμές των εισιτηρίων φαίνεται ότι θα παραμείνουν.
Ο κλάδος των αερομεταφορών βρέθηκε σε αταξία το περασμένο καλοκαίρι καθώς αγωνιζόταν να εντείνει τις δραστηριότητές του μετά τα ξαφνικά κλεισίματα – και τις επακόλουθες απολύσεις – που προκλήθηκαν από τα lockdown Covid-19.
Ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες περιόρισαν τις πωλήσεις εισιτηρίων, ακύρωσαν πτήσεις και προσάρμοσαν τα δρομολόγια, καθώς τα αεροδρόμια επέβαλαν ανώτατα όρια επιβατικής κίνησης.
Αλλά οι μοναδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI).
Το αεροδρόμιο Heathrow, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης σε όγκο επιβατών, δήλωσε ότι είναι «καλά προετοιμασμένο να εξυπηρετήσει τη ζήτηση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής» φέτος. Ενώ το αεροδρόμιο Gatwick, το δεύτερο μεγαλύτερο του Ηνωμένου Βασιλείου, είπε στο CNBC μέσω email ότι «δεν αναμένει τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισαν τα αεροδρόμια το περασμένο καλοκαίρι».
«Τα αεροδρόμια έχουν καταβάλει ασυνήθιστες προσπάθειες φέτος για να συντονίσουν και να σχεδιάσουν όλες τις πολλές διαφορετικές λειτουργίες που υπάρχουν σε ένα αεροδρόμιο – για να κάνουν ό,τι μπορούν για να ελαχιστοποιήσουν οποιαδήποτε αναστάτωση για τους επιβάτες», δήλωσε στο CNBC ο οργανισμός ACI.
Η Ελλάδα στις χώρες που η αεροπορική επιβατική κίνηση έχει ανακάμψει πλήρως στα μεγέθη κυκλοφορίας του 2019
Η συνολική ευρωπαϊκή αεροπορική επιβατική κίνηση είναι επί του παρόντος 7,6% χαμηλότερη από τα επίπεδα προ της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, αν και πέντε ευρωπαϊκές αγορές — Τουρκία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελλάδα και Αλβανία — έχουν ανακάμψει πλήρως στα μεγέθη κυκλοφορίας του 2019.
Ο οργανισμός ασφάλειας αεροναυτιλίας Eurocontrol προετοιμάζεται για υψηλά επίπεδα κίνησης αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας ότι οι καθημερινές πτήσεις μέσω του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου βρίσκονται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας.
Οι δημοφιλείς προορισμοί, ωστόσο, «είναι πάντα επιρρεπείς σε απρόβλεπτες διαταραχές», πρόσθεσε, μεταξύ άλλων από τις καιρικές συνθήκες και τη βιομηχανική δράση, που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας.