Η ετήσια έκθεση της online εταιρεία μεταπώλησης The RealReal δείχνει πτώση της ζήτησης και των τιμών σε προϊόντα πολυτελείας μεγάλων Οίκων μόδας.

Υπό τον φόβο των περικοπών στις θέσεις εργασίας και τον «εξορθολογισμό» του κόστους παραγωγής που εξαγγέλλουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, τις προβλέψεις για ύφεση και τις αυξανόμενες τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών ελέω πληθωρισμού, η κατανάλωση προϊόντων ένδυσης και υπόδησης έχει περιοριστεί σημαντικά. Και η πτωτική τάση συμπεριλαμβάνει και την αγορά του second hand.

Η ζήτηση για μεταχειρισμένα είναι υψηλή και αναμένεται να τζιράρει μέχρι το 2026 82 δισεκατομμύρια δολάρια, διπλασιάζοντας τον τζίρο των 43 δισεκατομμυρίων που καταγράφηκε το 2022. Όμως οι πελάτες έχουν αποκτήσει ιδιορρυθμίες. Το αναμενόμενο θα ήταν να επιθυμούν τα χρήματά τους να πιάσουν τόπο, επενδύοντάς τα σε διαχρονικά και «αθάνατα» ρούχα. Με δεδομένο επίσης ότι το αλισβερίσι είναι συνεχές (αγοράζω ρούχα, τσάντες και παπούτσια second hand, τα πουλάω όταν τα βαρεθώ) θα περίμενε κανείς να συμβεί ό,τι και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όπου το κριτήριο είναι η καλή τιμή μεταπώλησης. Αμ δε!

Σύμφωνα με την online εταιρεία μεταπώλησης The RealReal, μειωμένη εμφανίζεται η ζήτηση για Chanel, Gucci, Hermes και Louis Vuitton, ενώ αυξάνεται για τα προϊόντα πολυτελείας της Miu Miu και της Bottega Veneta, τα οποία είναι σίγουρα φθηνότερα. Κι όταν πέφτει η ζήτηση πέφτει και η τιμή ενός προϊόντος. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της RealReal, τις τελευταίες 90 μέρες οι τιμές των τσαντών Louis Vuitton μειώθηκαν κατά 20%, της Gucci κατά 17%, της Hermès 10% και της Chanel 9%.

Η πιθανολογούμενη ύφεση, η κλιματική κρίση και η παγκόσμια αναταραχή έχουν κάνει την τιμή ενός προϊόντος το κυριότερο κριτήριο για την απόκτησή του. Καθώς κυνηγούν το χαμηλό κόστος, οι πελάτες έχουν γίνει πολύ «ευέλικτοι» ως προς την κατάσταση του μεταχειρισμένου που πρόκειται να αγοράσουν. Δεν ψάχνουν αυτό που μοιάζει με «τσίλικο», δεν τους αφορά η «άριστη κατάσταση», δεν νοιάζονται αν υπάρχουν σκισίματα, φθαρμένοι αγκώνες ή σόλες, αρκεί να ξοδέψουν λίγα.

Οι Millennials και η Gen Z, που άλλωστε είναι οι βασικοί αγοραστές του second hand και του vintage, έχουν κάνει τις επιλογές τους: προτιμούν να επενδύουν σε προσιτά σύγχρονα brands όπως τα Miu Miu, Bottega Veneta και Telfar, παρά σε πιο γνωστούς Οίκους πολυτελείας· διαλέγουν κοσμήματα με πέρλες και όχι με διαμάντια· αγοράζουν χαμηλοτάκουνα mules και loafers· κάνουν παιχνίδι με άνετα κοστούμια και φορέματα, καθώς η άνεση είναι το ζητούμενο. Και κάπως έτσι νιώθουν διαφορετικοί, δημιουργικοί και ήσυχοι με την περιβαλλοντική τους συνείδηση καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη: