Βαρύ πρόστιμο ύψους $1,1 εκατ. επέβαλε η Αμερικανική κυβέρνηση στην βρετανική αεροπορική εταιρεία British Airways με τον ισχυρισμό ότι δεν κατέβαλε επιστροφές για ακυρωμένες πτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είχε δώσει «έγκαιρα επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες» για ακυρωμένες ή επαναπρογραμματισμένες πτήσεις από και προς τη χώρα. Μάλιστα είπε ότι είχε λάβει περισσότερες από 1.200 καταγγελίες για την συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία.
Η BA απέρριψε τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι “ενεργούσε νόμιμα κάθε στιγμή”.
Σύμφωνα με το Υπουργείο μεταφορών, από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2020, ο ιστότοπος της BA προέτρεπε τους πελάτες της εταιρεάις να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την αεροπορική για να συζητήσουν τις επιλογές επιστροφής χρημάτων, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων που ο αερομεταφορέας είχε ακυρώσει ή είχε αλλάξει.
Ωστόσο, οι περισσότεροι εξ αυτών δεν κατάφεραν να επικοινωνήσουν με τους πράκτορες και τα αρμόδια τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελατών όταν καλούσαν την εταιρεία για αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επειδή η BA απέτυχε να διατηρήσει την επαρκή λειτουργικότητα των τηλεφωνικών της γραμμών εξυπηρέτησης πελατών, είπε.
«Δεν υπήρχε επίσης τρόπος να υποβληθεί αίτημα επιστροφής χρημάτων μέσω του ιστότοπου του αερομεταφορέα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου», ανέφερε το τμήμα. Η καταγγελία προσθέτει ότι από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2020, παραπλανητικές πληροφορίες στον ιστότοπο της αεροπορικής είχαν οδηγήσει τους καταναλωτές να ζητούν ακούσια ταξιδιωτικά κουπόνια αντί για επιστροφή χρημάτων.
Ανέφερε ότι μαζί με τις 1.200 καταγγελίες που έλαβε το τμήμα, η BA είχε λάβει χιλιάδες ακόμη παράπονα και αιτήματα επιστροφής χρημάτων απευθείας από τους καταναλωτές.
Το πρόστιμο
Προσθέτει ότι το πρόστιμο αποτελούσε «ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για μελλοντικές παρόμοιες παράνομες πρακτικές». Η BA θα πιστωθεί με 550.000 $ για την ποινή επειδή κατέβαλε περισσότερα από $40 εκατ σε επιστροφές χρημάτων σε πελάτες με εισιτήρια μη επιστρέψιμης αξίας το 2020 και το 2021.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε: «Λυπούμαστε πολύ που στο pick της άνευ προηγουμένου πανδημίας – όταν δυστυχώς αναγκαστήκαμε να ακυρώσουμε χιλιάδες πτήσεις και να κλείσουμε ορισμένα τηλεφωνικά κέντρα λόγω κυβερνητικών περιορισμών – οι πελάτες μας αντιμετώπισαν λίγο μεγαλύτερο χρόνο αναμονής για να φτάσουν στην εξυπηρέτηση πελατών της ομάδας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ενεργήσαμε νόμιμα ανά πάσα στιγμή και προσφέραμε στους πελάτες την ευελιξία να κάνουν εκ νέου κράτηση ταξιδιού σε διαφορετικές ημερομηνίες ή να διεκδικούν επιστροφή χρημάτων εάν οι πτήσεις τους ακυρώνονταν. Μέχρι σήμερα, έχουμε εκδώσει περισσότερες από πέντε εκατομμύρια επιστροφές χρημάτων από την έναρξη της πανδημίας».