Η Boeing κατέθεσε την Τρίτη έγγραφα στη ρυθμιστική αρχή των αμερικανικών αγορών για την άντληση έως και 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω προσφοράς μετοχών και τίτλων χρέους και σύναψε πιστωτική συμφωνία ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων εν μέσω μιας παραλυτικής απεργίας και επερχόμενων λήξεων ομολόγων, σύμφωνα με το Reuters.
Η αεροναυπηγική εταιρεία επιδιώκει να ενισχύσει τα οικονομικά της, τα οποία έχουν επιβαρυνθεί λόγω της πτώσης της παραγωγής του αεροσκάφους 737 MAX, του αεροσκάφους της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, μετά την έκρηξη σε τμήμα της πόρτας ενός αεροσκάφους και την απεργία χιλιάδων συνδικαλιστών εργαζομένων.
Δεν ήταν σαφές πότε και πόσα χρήματα θα αντλήσει η Boeing μέσω της προσφοράς μετοχών, αλλά αναλυτές και επενδυτές αναμένουν ότι η εταιρεία θα αντλήσει χρήματα πριν από το τέλος του έτους, καθώς ελλοχεύουν οι λήξεις ομολόγων.
Οι μετοχές της Boeing
Οι μετοχές της εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών ανέστρεψαν την πορεία τους και διαπραγματεύονται με πτώση 0,3% κατά την προημερήσια διαπραγμάτευση.
Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δεν είχε κάνει χρήση της νέας πιστωτικής διευκόλυνσης ύψους 10 δισ. δολαρίων ή του υφιστάμενου πιστωτικού της μηχανισμού (revolver).
«Πρόκειται για δύο συνετά βήματα για τη στήριξη της πρόσβασης της εταιρείας σε ρευστότητα», ανακοίνωσε η Boeing, προσθέτοντας ότι η πιστωτική συμφωνία παρέχει πρόσθετη βραχυπρόθεσμη πρόσβαση σε ρευστότητα, καθώς η εταιρεία κινείται σε ένα «δύσκολο περιβάλλον».
Αυτή η κίνηση παρέχει ευελιξία στην εταιρεία να αναζητήσει μια ποικιλία επιλογών κεφαλαίου, όπως απαιτείται για τη στήριξη του ισολογισμού της εταιρείας κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών, ανακοίνωσε η Boeing, αναφερόμενη στην κατάθεσή της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.
Η εταιρεία διέθετε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών ύψους 10,89 δισ. δολαρίων στις 30 Ιουνίου.
Το κόστος της απεργίας στη Boeing
Η απεργία κοστίζει στην εταιρεία πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια το μήνα, σύμφωνα με μια εκτίμηση που δημοσιεύθηκε πριν η Boeing ανακοινώσει ότι θα περικόψει 17.000 θέσεις εργασίας ή το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της.
Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών ήδη ταλανιζόταν λόγω του ανώτατου ορίου που επέβαλε η ρυθμιστική αρχή στην παραγωγή των αεροσκαφών MAX μετά την έκρηξη στο πάνελ της πόρτας ενός αεροσκάφους στον αέρα τον Ιανουάριο.
Τον περασμένο μήνα, ο γενικός οικονομικός διευθυντής Brian West δήλωσε σε συνέδριο της Morgan Stanley ότι η εταιρεία «αξιολογεί συνεχώς την κεφαλαιακή μας δομή και τα επίπεδα ρευστότητας για να διασφαλίσει ότι μπορούμε να ικανοποιήσουμε τις λήξεις του χρέους μας κατά τους επόμενους 18 μήνες, διατηρώντας παράλληλα την εμπιστοσύνη στην πιστοληπτική μας αξιολόγηση ως επενδυτικής βαθμίδας».
Οι επόμενες κινήσεις
Η Boeing έχει χρέος ύψους 11,5 δισ. δολαρίων που λήγει έως την 1η Φεβρουαρίου 2026 και έχει δεσμευτεί να εκδώσει μετοχές αξίας 4,7 δισ. δολαρίων για την εξαγορά της Spirit AeroSystems και την ανάληψη του χρέους της.
Το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Boeing εξετάζει επιλογές για την άντληση δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω της πώλησης μετοχών και τίτλων που προσομοιάζουν σε μετοχές.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η Boeing παρέδωσε 33 αεροσκάφη τον Σεπτέμβριο, από 40 τον Αύγουστο.