Στα 6 δισ. δολάρια εκτοξεύτηκαν οι ζημιές της Boeing λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας των εργαζομένων με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κέλι Όρτμπεργκ να παρουσιάζει σχέδιο ανάκαμψης, ζητώντας μια «θεμελιώδη αλλαγή κουλτούρας» στην προβληματική αεροπορική εταιρεία.

Η εταιρεία έχει πλέον συσσωρεύσει ζημίες σχεδόν 8 δισ. δολαρίων για το τρέχον έτος, καθώς η διακοπή της παραγωγής των αεροσκαφών 737 MAX, 777 και 767 μετά την απεργία και ένα προβληματικό τμήμα άμυνας και διαστήματος σφυροκοπούν την επιχείρησή της.
Η μετοχή της Boeing υποχώρησαν κατά 1% κατά την προσυνεδριακή διαπραγμάτευση.

Στην επιστολή του, ο Όρτμπεργκ τόνισε την ανάγκη βελτίωσης των επιδόσεων στην αμυντική της δραστηριότητα και στα προγράμματά της 737 MAX και 777, ενώ παράλληλα θα σταθεροποιήσει σε γενικές γραμμές την Boeing, η οποία βρίσκεται «σε σταυροδρόμι» μετά από παραλείψεις στις επιδόσεις της που απογοήτευσαν τους πελάτες και διέβρωσαν την εμπιστοσύνη.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο πλοίο που θα χρειαστεί κάποιο χρόνο για να γυρίσει, αλλά όταν το κάνει, έχει τη δυνατότητα να γίνει και πάλι σπουδαίο», είπε ο Όρτμπεργκ στους υπαλλήλους της αεροναυπηγικής εταιρείας σε ένα μήνυμα που περιείχε προετοιμασμένες παρατηρήσεις για την πρώτη του κλήση για τα κέρδη ως διευθύνων σύμβουλος.

Το κάλεσμα του CEO στα όπλα ακολουθεί τα σαρωτικά σχέδια για σημαντικές περικοπές που ανακοινώθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, καθώς η απεργία περίπου 33.000 εργαζομένων που διαρκεί περισσότερο από ένα μήνα πλήττει την παραγωγή του αεροσκάφους 737 MAX με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, καθώς και των αεροσκαφών 767 και 777.

Το πρώην στέλεχος της Rockwell Collins, που ανέλαβε το τιμόνι της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι ελπίζει ότι μια νέα πρόταση σύμβασης θα εγκριθεί, αν και οι αναλυτές λένε ότι η επικύρωση δεν είναι σίγουρη.
Αλλά ακόμη και αν η απεργία τελειώσει, η επανεκκίνηση της παραγωγής του 737 MAX καθώς και των 767 και 777 widebodies θα είναι μια νέα πρόκληση, δεδομένου ότι η αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθεί να δυσκολεύεται σε ορισμένους θύλακες.

Η Boeing θα πρέπει επίσης να πείσει τους προμηθευτές που ανακοίνωσαν απολύσεις και ανέβαλαν επενδύσεις τις τελευταίες εβδομάδες, να αντιστρέψουν τώρα την πορεία τους και να υποστηρίξουν τα σχέδια παραγωγής της, όπως μεταδίδει το Reuters.
«Είναι πολύ πιο δύσκολο να το ενεργοποιήσουμε παρά να το απενεργοποιήσουμε», δήλωσε ο Όρτμπεργκ, αναφερόμενος στα εργοστάσιά της και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σημείωσε ότι η Boeing είχε «πολλή δουλειά να κάνει» πριν αναπτύξει ένα νέο αεροπλάνο.
«Αυτό περιλαμβάνει τη σταθεροποίηση της επιχείρησής μας, τη βελτίωση της εκτέλεσης των αναπτυξιακών προγραμμάτων, τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου για να κάνουμε αυτό που κάνουμε καλά και την αποκατάσταση του ισολογισμού, ώστε να έχουμε μια πορεία προς το επόμενο εμπορικό αεροσκάφος», δήλωσε ο Όρτμπεργκ.

Ο Όρτμπεργκ δεν αναφέρθηκε σε μια πιθανή αύξηση κεφαλαίου, η οποία, σύμφωνα με το Reuters, θα μπορούσε να είναι περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Θεωρούμε τα σχόλιά του (του Κέλι) ενθαρρυντικά, καθώς η Boeing ιστορικά αποστρέφεται να αναγνωρίσει ότι έχει προβλήματα, πόσο μάλλον να τα διορθώσει πραγματικά», δήλωσε ο αναλυτής της Vertical Research Partners, Robert Stallard.

Η Boeing ανακοίνωσε την Τετάρτη τριμηνιαία ταμειακή ρευστότητα ύψους 1,96 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με ταμειακή ρευστότητα 310 εκατομμυρίων δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα τριμηνιαία έσοδα μειώθηκαν κατά 1% στα 17,84 δισ. δολάρια.

Ο τομέας εμπορικών αεροσκαφών της εταιρείας κατέγραψε ζημίες 4 δισ. δολαρίων, ενώ ο τομέας άμυνας, διαστήματος και ασφάλειας έχασε 2,38 δισ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη: