Η BMW X3 μετράει 20 χρόνια παρουσίας, με τη γερμανική εταιρεία να αποκαλύπτει τη νέα γενιά. Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με διαφορετική εμφάνιση που ωστόσο διατηρεί αρκετά από τα παραδοσιακά στοιχεία της BMW, ενώ όλες οι εκδόσεις του είναι και τετρακίνητες και με ήπιο υβριδικό σύστημα, ενώ υπάρχει και plug-in hybrid παραλλαγή.
Η νέα Χ3 ανήκει στα premium SUV (SAV – Sports Activity Vehicle σύμφωνα με την BMW), με στόχο να προσφέρει, χώρους, πολυτέλεια, αλλά και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, όπως συνηθίζει άλλωστε η γερμανική εταιρεία, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκει κάθε της μοντέλο.
Η νέα BMW X3 μεγάλωσε και δεν το κρύβει, αφού το μήκος της φτάνει τα 4.75 μέτρα (+3.4 εκ), το πλάτος τα 1.92 μέτρα (+3 εκ.), αλλά μειώθηκε το ύψος της που φτάνει τα 1.66 μέτρα (-2.5 εκ.) Σε συνδυασμό και με τα πιο φαρδιά μετατρόχια, δείχνει πιο επιβλητική και δυναμική.
Αν και το μπροστινό τμήμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πομπώδες», διατηρεί τη χαρακτηριστική «μάσκα νεφρών» της εταιρείας, με τον «σμιλευμένο» προφυλακτήρα να δένει αρμονικά τα σχήματος «L» LED φώτα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο πίσω τμήμα, με τις έντονες καμπύλες και ακμές να δημιουργούν ένα δυναμικό οπτικά αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τα σχήματος «βέλους» LED φωτιστικά σώματα.
Πολυτελές και εργονομικό εσωτερικό
Ανέκαθεν το εσωτερικό των BMW έχει επίκεντρο τον οδηγό, με εκείνο της νέας Χ3 να μην αποτελεί εξαίρεση. Το τιμόνι έχει ακόμα πιο επίπεδο κάτω μέρος, οι οθόνες έχουν λογικό μέγεθος και στο κάτω τμήμα της κύριας κυρτής οθόνης βρίσκεται η γραμμή ελέγχου των λειτουργιών (BMW Interaction Bar). Εντύπωση προκαλεί ο νέος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, όπως και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της συνδεσιμότητας, με το iDrive να υιοθετεί το τελευταίο λειτουργικό BMW Operating System 9, ενώ το προαιρετικό πακέτο BMW Digital Premium επιτρέπει την χρήση εφαρμογών, ειδικές για κάθε χώρα, παράλληλα με την πληρωμή για παράδειγμα τελών στάθμευσης, μέσα από το αυτοκίνητο.
Tα καθίσματα σε όλες τις εκδόσεις είναι θερμαινόμενα, με οικολογικές επενδύσεις Econeer, ενώ υπάρχουν και επιλογές σε δέρμα. Οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς για την πλειοψηφία των αγοραστών, με τον όγκο του πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 570 λίτρα.
Όλα τα κινητήρια σύνολα της νέας Χ3 διαθέτουν και υβριδικό σύστημα μίζας/γεννήτριας με ισχύ 18 ίππων, ενώ υπάρχει και η plug-in υβριδική, X3 30 eDrive, με συνολική ισχύ συστήματος 299 ίππων και 450 Nm ροπής και μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 91 χλμ.
Στην βάση της γκάμας βρίσκεται η βενζινοκίνητη 20 xDrive, που εξοπλίζεται με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ισχύος 190 ίππων. Παραδοσιακά η X3 διαθέτει και diesel εκδόσεις, που δεν λείπουν ούτε από αυτή τη γενιά, με την 20d xDrive να αποδίδει 197 ίππους και 400 Nm ροπής.
Η κορυφαία έκδοση, η Χ3 Μ50 xDrive, εξοπλίζεται με τρίλιτρο, εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που αποδίδει 381 ίππους και 540 Nm ροπής, ικανούς να επιταχύνουν το βάρους 1.980 κιλών αμάξωμα στα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 4.6 δευτ.
Εκτός από τετρακίνητες, όλες οι εκδόσεις είναι και αυτόματες, με στάνταρ το Steptronic των οκτώ σχέσεων.
Η νέα BMW Χ3 θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ και τη Ν. Αφρική και συγκεκριμένα στα εργοστάσια της BMW στο Σπάρτανγκμπουργκ και Ροσλιν αντίστοιχα.