Ελεύθεροι, με περιοριστικούς όρους, αφέθηκαν σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος του πλοίου Blue Horizon, για την υπόθεση της δολοφονίας του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά.

Συγκεκριμένα, μετά τη συνεδρίασης του δικαστικού συμβουλίου Πλημμελειοδικών, αποφασίστηκε οι δύο άνδρες να παραμείνουν ελεύθεροι υπό τους όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισης σε Αστυνομικό Τμήμα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΕΡΤ.

Υπενθυμίζεται ότι την προφυλάκιση του πλοίαρχου και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τη νομοθεσία που στηρίζεται κυρίως στο κεφάλαιο 9 της Διεθνούς Σύμβασης SOLAS περί ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα καθώς και στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 336/2006 ελέγχεται υποχρεωτικά βάσει του “Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης” που αφορά την λειτουργία της εταιρείας αλλά και τον έλεγχο της εταιρείας πάνω στα πλοία της.

Σύμφωνα με το πιστοποιητικό η διαχειρίστρια του πλοίου εταιρεία είναι υπεύθυνη για θέματα ασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξασφαλίζοντας όλες τις κατάλληλες συνθήκες ούτως ώστε να λειτουργούν τα πληρώματα στα πλοία της σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς. Για ό,τι συμβεί στο πλοίο υπεύθυνη είναι η εταιρεία για αυτό και υπάρχει οργανόγραμμα υπευθύνων για κάθε θέση ξεχωριστά.

Στο πλαίσιο αυτό καθορίζονται οι αρμοδιότητες της εταιρείας προς τα πλοία της βάσει του κεφαλαίου 3 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης. Επίσης, υπάρχει ο σχεδιασμός και η προετοιμασία για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης όπως αυτή του «άνθρωπος στη θάλασσα» (αναλυτικά στο κεφάλαιο 8 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης).

«Οποιοδήποτε θέμα δημιουργηθεί στο πλοίο ενημερώνεται από τον πλοίαρχο και η εταιρεία που είναι υπεύθυνη πέρα από την ενημέρωση των Λιμενικών Αρχών» επισημαίνει, ο διεθνής εμπειρογνώμονας και ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός:

«Αυτό που ορίζει ο ISM Code είναι ότι σε περίπτωση που υπάρξει οποιοδήποτε συμβάν ουσιαστικά η εταιρεία είναι σαν μην έχει πλέον το Document of Compliance δηλαδή χάνει την ισχύ το πιστοποιητικό, σαν να μην υφίσταται το πιστοποιητικό λειτουργίας της, που σημαίνει ότι οφείλει να απαγορεύσει τον απόπλου του πλοίου και να αποσυρθεί προσωρινά το πιστοποιητικό ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου και άμεσα να γίνει επιπρόσθετος έλεγχος από τον φορέα που εκδίδει τα πιστοποιητικά. Ο έλεγχος εστιάζεται πρώτο στην διαχειρίστρια εταιρεία για να διαπιστωθεί αν τηρήθηκαν πιστά όσα ορίζονται από τον Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης και πιο συγκεκριμένα τα κεφάλαια 2-3-6-7-8 και 11. Επίσης, εξετάζεται το Risk Assessment δηλαδή το εγχειρίδιο διαχείρισης κινδύνου».

Διαβάστε ακόμη: