Το πεντηκοστό έτος της ηλικίας του Μπεν Άφλεκ τον βρίσκει για ακόμα μια φορά στην καρδιά της ψηφιακής επικαιρότητας και των tabloids. Τα δεύτερα τον κυνηγούν παντού με αφορμή το sequel της σχέσης του με τη Τζένιφερ Λόπεζ, που αυτήν τη φορά οδήγησε σε γάμο.

Τα πρώτα βρήκαν νέα σειρά από αγαπημένα memes με πρωταγωνιστή τον Αμερικανό σταρ, χάρη σε μια σειρά από φωτογραφίες από το ταξίδι του μέλιτος με την J. Lo, στις οποίες εμφανίζεται πότε να κοιμάται με το στόμα ανοιχτό και πότε να κοιτάζει στο κενό ημίγυμνος με μια πετσέτα γύρω του, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τους χρήστες ότι, αν η Δευτέρα είχε πρόσωπο, θα ήταν εκείνο του Μπεν Άφλεκ.

True Story 

Ο Άφλεκ μεγάλωσε στην Πολιτεία της Μασαχουσέτης με πατέρα έναν αλκοολικό, αποτυχημένο θεατρικό συγγραφέα ο οποίος πήρε τελικά διαζύγιο από τη μητέρα του όταν ήταν έντεκα. Η μητέρα του ενθάρρυνε τις καλλιτεχνικές ανησυχίες τόσο του ίδιου όσο και του αδερφού του, Κέισι. Χάρη στις γνωριμίες της με έναν υπεύθυνο κάστινγκ, ο ανήλικος Άφλεκ βρέθηκε σε διαφημίσεις αλλά και να πραγματοποιεί μικρές τηλεοπτικές εμφανίσεις.

Στο λύκειο συμμετείχε στη θεατρική ομάδα και, μαζί με τον κολλητό του, τον Ματ Ντέιμον, ταξίδευαν τέσσερις ώρες με το τρένο ως τη Νέα Υόρκη για να συμμετάσχουν σε οντισιόν. Με τον Ντέιμον γνωρίζονταν από παιδιά και έγιναν φίλοι όταν ο Άφλεκ τον υπερασπίστηκε σε έναν καυγά. Το πάθος τους για την υποκριτική τούς έφερε ακόμα πιο κοντά, με την πρώτη τους κοινή εμφάνιση να πραγματοποιείται το 1989 στο «Field of Dreams», όπου συμμετείχαν ως κομπάρσοι.

Μαζί θα πραγματοποιήσουν και την πρώτη τους αξιοσημείωτη κινηματογραφική συμμετοχή στο ξεχασμένο δράμα «School Ties», στο καστ του οποίου συναντάς ακόμα δύο από τους πρωταγωνιστές των επόμενων ετών, τους Μπρένταν Φρέιζερ και Κρις Ο’ Ντόνελ. Μαζί θα λάβουν και τo εισιτήριο για τη δόξα, το οποίο επικύρωσε η οσκαρική τους νίκη στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Good Will Hunting».

Αντλώντας έμπνευση από προσωπικές εμπειρίες τους, οι δυο τους σκάρωσαν μια γοητευτική και πιο ανθρώπινη παραλλαγή του κλασικού μοτίβου της προβληματικής ιδιοφυΐας. Ο Κέβιν Σμιθ, με τον οποίο Άφλεκ τηρούσε αγαστή συνεργασία εκείνη την περίοδο, έφερε το σενάριό τους στη Miramax, ο Γουάινστιν άναψε το πράσινο φως και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Ο Άφλεκ αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει σταρ πρώτης γραμμής. Εκείνη την περίοδο ο γρήγορος δρόμος για τους τοίχους των εφηβικών δωματίων ήταν εκείνος του ρομαντικού πρωταγωνιστή. Και κάπως έτσι προέκυψε το «Αrmageddon», όπου αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τη ρομαντική υποπλοκή, κάτι αμελητέα «Bounce» και «Forces of Nature» και, βέβαια, το «Pearl Harbor», που δυστυχώς για τον ίδιο έφερε την υπογραφή του Μάικλ Μπέι.

Η χλιαρή για τις προσδοκίες των παραγωγών εισπρακτική πορεία του τελευταίου θα δώσει το έναυσμα για μια αλλαγή ρότας κινούμενη στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός σταρ παλιότερης κοπής. Έρχεται έτσι το «Changing Lanes», ένα συμπαθέστατο πλην ασήμαντο θριλεράκι που επικαλείται τα αμερικανικά ‘70s, έρχεται και το «Sum of All Fears», όπου αντικαθιστά τον Χάρισον Φορντ ως Τζακ Ράιαν. Αμφότερα υπήρξαν εισπρακτικές αποτυχίες.

Αφλέκ- Λόπεζ

Ακριβώς την ίδια περίοδο φουντώνει η ερωτική του σχέση με την Τζένιφερ Λόπεζ, που στο μεταξύ με τα άλμπουμ της «On the 6» και «J. Lo» είχε μετατραπεί από ανερχόμενη Λατίνα ηθοποιός σε superstar της pop. Η ζωή τους γίνεται σίριαλ, με τους παπαράτσι να τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα.

Τα σχόλια, οι νουθεσίες και οι κακεντρέχειες δίνουν και παίρνουν. Οι ίδιοι θα συνεισφέρουν σε αυτά με συχνές κοινές δημόσιες εμφανίσεις, με συμμετοχή του Άφλεκ στο βιντεοκλίπ του «Jenny From the Block» και, βέβαια, με το διαβόητο «Gigli». Το ζεύγος επιχείρησε να εξαργυρώσει κινηματογραφικά τον κοινό του βίο με μια γκαγκστερική μαύρη κωμωδία που θα σκηνοθετούσε ο Μάρτιν Μπρεστ του «Scent of a Woman». Μόνο που το στούντιο ήθελε κι εκείνο να εξαργυρώσει τη δημοφιλία του ζεύγους κι έτσι παρενέβη δραματικά στο όραμα του Μπρεστ. Η μισή ταινία κατέληξε στο πάτωμα του δωματίου του μοντάζ και το 1/3 της ξαναγυρίστηκε, ώστε να μοιάζει περισσότερο με ρομαντική κομεντί.

Στην προσωπική του ζωή είναι πια νηφάλιος, ενώ έχει παντρευτεί την Τζένιφερ Γκάρνερ, με την οποία διατηρούσαν φιλικές σχέσεις αρχικά, σε έναν γάμο που, πέρα από την περιστασιακή δημόσια εμφάνιση, δεν προσφέρει υλικό στις φυλλάδες. Mε το «The Town», μια βοστονέζικη περιπέτεια που δανείζεται λίγα τρικ από το εγχειρίδιο του Μάικλ Μαν, η βιομηχανία και η σινεφίλ κοινότητα θα αγκαλιάσουν και πάλι τον Άφλεκ, μπροστά και πίσω από την κάμερα.

Αυτή η χρυσή περίοδος θα κορυφωθεί το 2012 μετά με το «Argo», μια περιπέτεια με αύρα ‘70s, που κλείνει με ένα σφιχτοδεμένο, αγωνιώδες τελευταίο ημίωρο, η ένταση του οποίου πιστώνεται από κοινού στον Άφλεκ και στον μοντέρ του. Η Οσκαρική Ακαδημία είχε διαφορετική γνώμη, αγνοώντας τον Άφλεκ στις υποψηφιότητες της πεντάδας των Σκηνοθετών, παρά το γεγονός ότι το Σωματείο Σκηνοθετών τον είχε βραβεύσει για τη δουλειά του στο έργο. Μικρό το κακό, η ταινία θα φύγει με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από την απονομή εκείνης της χρονιάς, με τον Άφλεκ να κερδίζει ένα δεύτερο Όσκαρ, ως παραγωγός της, καθώς και μια θέση ανάμεσα στα αγαπημένα παιδιά του στούντιο της Warner αλλά και του Χόλιγουντ, το οποίο αναγνώρισε και επισήμως στον «άσωτο υιό» του τη «μεταμέλειά» του.

Τα γενέθλιά του τον βρίσκουν και πάλι πρωταγωνιστή των tabloids, βασιλιά των memes, παντρεμένο με την J. Lo αλλά και Μπάτμαν, έναν ρόλο που υποτίθεται ότι θα άφηνε μια και καλή μετά το ταλαιπωρημένο από διαρκείς αναβολές «The Flash». Μόνο που οι ριζικές αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Warner μπορεί να αλλάξουν τα σχέδια γύρω από το DCEU και ο Άφλεκ να συνεχίσει να τον ενσαρκώνει. Τα δείγματα της μέχρι τώρα καριέρας του, πάντως, λένε ότι του ταιριάζουν καλύτερα η σοβαρή, παλιομοδίτικη ενήλικη διασκέδαση και η θέση του δημιουργού.

Eίναι καλό σημάδι το γεγονός ότι δεν θα αφήσει να περάσουν πάλι δύο δεκαετίες για να συνεργαστεί με τον Ματ Ντέιμον στη συγγραφή ενός σεναρίου, αλλά το έχει ξεκινήσει ήδη – πρόκειται για μια ταινία που αφορά το κυνήγι του Μάικλ Τζόρνταν από τους υπευθύνους της Nike, η οποία οδήγησε στο λανσάρισμα των Air Jordan, του αθλητικού παπουτσιού που φορούσε σχεδόν κάθε έφηβος για πάνω από μία δεκαετία. Αυτό δείχνει ότι, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, στο τέλος πάντα θα βρίσκει τον σωστό κινηματογραφικό δρόμο. Έστω και με λίγη βοήθεια από τους φίλους του, όπως λέει το αγαπημένο άσμα από το «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band».