Το αφεντικό της Warner Bros Discovery, David Zaslav, ασχολείται υπερβολικά με την Barbie. Ο όμιλος ψυχαγωγίας αξίας 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων που διευθύνει δήλωσε ότι η ταινία που βασίζεται σε παιχνίδια θα ενισχύσει τις οικονομικές επιδόσεις. Είναι μια ευπρόσδεκτη συμβολή εν μέσω μιας…δαπανηρής απεργίας των συγγραφέων που σταματά την παραγωγή νέου υλικού. Ωστόσο, η χρήση των παλαιών εμπορικών σημάτων έχει ένα παρελθόν, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η Barbie έδωσε ζωή σε ένα πολιτιστικό σύμβολο της δεκαετίας του 1960. Κόντρα στο πνεύμα της γυναικείας χειραφέτησης, η κούκλα που είναι γνωστή για την υπερφυσική πλαστική σωματική της διάπλαση ενσαρκώθηκε από τη Μάργκοτ Ρόμπι σε μια ταινία που έχει αποφέρει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις και βρίσκεται σε τροχιά να ξεπεράσει τις ταινίες Χάρι Πότερ. Η Mattel, η εταιρεία των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που βρίσκεται πίσω από το εμπορικό σήμα, έχει αυξήσει την αξία της αγοράς της κατά 20% από τα τέλη Μαΐου, σημειώνοντας τριπλάσια αύξηση σε σχέση με τον δείκτη S&P 500. Η Warner Bros Discovery, εν τω μεταξύ, δήλωσε την Τρίτη ότι οι καθαρές ταμειακές ροές θα ξεπεράσουν τα 1,7 δισ. δολάρια αυτό το τρίμηνο, βοηθώντας την εταιρεία να αυξήσει τις εκτιμήσεις για το έτος, καθώς αποπληρώνει χρέος.

Άλλες ιστορίες επιτυχίες

Υπάρχουν και άλλες παρόμοιες ιστορίες επιτυχίας. Η Lego συνεργάστηκε με τη Warner Bros το 2014 για την παραγωγή μιας ταινίας με τα διάσημα πλαστικά τουβλάκια της. Από τότε, οι πωλήσεις της Lego έχουν υπερδιπλασιαστεί. Η κορυφαία σειρά της Mattel μειώθηκε στο ίδιο διάστημα, παρά το γεγονός ότι εισήγαγε στα παιδιά τα Polly Pocket και Beauty Cuties. Η εξαγορά της Marvel από τη Walt Disney, ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2009, υπό τον επικεφαλής Bob Iger, ήταν μια τεράστια επιτυχία.

Ωστόσο, υπάρχει μια διαφορά με την Barbie. Σε αντίθεση με την Disney και τους υπερήρωές της, η Warner Bros δεν κατέχει την ξανθιά «βόμβα». Αυτό σημαίνει ότι ενώ το μαγικό βασίλειο των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων μπορεί να αναπτύξει τα ανάλογα με τη Marvel  εμπορεύματα όπως επιθυμεί και η Lego μπόρεσε να αξιοποιήσει την ταινία για να επεκτείνει την αυτοκρατορία της, ο Zaslav θα πρέπει να δουλέψει πολύ πιο σκληρά για να αποσπάσει περισσότερα από την Barbie.

Επιπλέον, η προσήλωση στη μάρκα μειώνεται εδώ και χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων McKinsey. Η γενιά Z, ηλικίας 9 έως 24 ετών, θέλει να ψωνίζει από παντού. Το διαδικτυακό εμπόριο έχει αφαιρέσει τον έλεγχο από τους πρώην πολιτιστικούς διαμορφωτές των τάσεων, όπως η Mattel. Ομοίως, το TikTok και άλλα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να δημιουργήσουν viral δημοφιλία έχουν μεγαλύτερη επιρροή από τους ολιγοπωλιακούς κατασκευαστές παιχνιδιών και τα κινηματογραφικά στούντιο.

Ούτε κάθε αναβίωση αποδίδει. Η κατασκευάστρια μοτοσικλετών Harley-Davidson, για παράδειγμα, έχει δοκιμάσει αρκετές επαναφορές, μεταξύ άλλων με καταστήματα λιανικής πώλησης. Και όμως τα έσοδα φέτος αναμένεται να είναι χαμηλότερα από ό,τι ήταν το 2011, σύμφωνα με εκτιμήσεις της LSEG. Η Barbie μπορεί να είναι το φετινό αφεντικό, αλλά αυτή και οι νοσταλγικοί όμοιοί της είναι απίθανο να γίνουν επιχειρηματικά μοντέλα.

Διαβάστε ακόμη: