Τελειώνει ο χρόνος για τις παραδοσιακές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμοστούν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, σηματοδοτώντας στους αναλυτές του κλάδου ότι οι εταιρείες πρέπει να διπλασιάσουν τις τοπικές συνεργασίες για να επιβιώσουν, μεταδίδει το CNBC.

αυτοκινητοβιομηχανίες που βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα έχουν αγωνιστεί να κρατηθούν στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η οποία έχει μετατραπεί γρήγορα σε μια αγορά όπου τα οχήματα νέας ενέργειας αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας.

Εάν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες «δεν μπορούν να λανσάρουν σύντομα ανταγωνιστικά οχήματα καθαρής ενέργειας στην αγορά της Κίνας, η μόνη ελπίδα για τη διάσωση οποιουδήποτε μεριδίου αγοράς είναι πιθανότατα μέσω της συνεργασίας με έναν εγχώριο παίκτη», δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sino Auto Insights.

«Αλλά μήπως είναι πολύ λίγο και πολύ αργά; Ίσως για ορισμένες ξένες μάρκες», τόνισε.

Δραματική μείωση στα έσοδα

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors , η γερμανική Volkswagen και η ιαπωνική Nissan είδαν τα έσοδά τους στην Κίνα να μειώνονται μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC από τα στοιχεία των εταιρειών.

Καθώς οι ανησυχίες των επενδυτών αυξάνονται, η διοίκηση της GM μελετά τα σχέδιά της. Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Mary Barra δήλωσε ότι η εταιρεία έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τους μετόχους και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της κοινοπραξίας για να συζητήσει την «αναδιάρθρωση» προκειμένου να βελτιώσει τα κέρδη στην Κίνα, που κάποτε ήταν η κορυφαία αγορά της GM με βάση τα έσοδα.

Οι αμερικανικές, γερμανικές και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισήλθαν στην Κίνα πριν από δεκαετίες, υποχρεώθηκαν από το Πεκίνο να σχηματίσουν κοινοπραξίες με τοπικές εταιρείες, συνήθως κρατικές.

Μόνο το 2022 οι κινεζικές αρχές επέτρεψαν στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατέχουν πλήρως την τοπική παραγωγή τους. Αλλά ήταν μια επικερδής αγορά, με την GM και τη Volkswagen να κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις με βάση το μερίδιο αγοράς μόλις το 2022.

Η κινεζική BYD και η Geely έχουν έκτοτε εκτοξευθεί, εδραιώνοντας την πρώτη και τη δεύτερη θέση τους στην αγορά, αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου από την ένωση επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας.

Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κάθονται εδώ και να βλέπουν τις θέσεις τους στην αγορά να διαβρώνονται και να φθείρονται, και πρέπει να κάνουν κάτι, πρέπει να κάνουν κάτι μεγάλο», δήλωσε ο David Norman, δικηγόρος συγχωνεύσεων και εξαγορών της A&O Sherman με έδρα το Χονγκ Κονγκ.

Εκπροσώπησε πέρυσι την Stellantis με έδρα την Ολλανδία στην αγορά ποσοστού 20% της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Leapmotor, ύψους περίπου 1,59 δισ. δολαρίων.

«Για να βγάλουμε την κρυστάλλινη σφαίρα, νομίζω ότι θα δούμε σίγουρα περισσότερες δεσμεύσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Norman.  «Το τεχνολογικό προβάδισμα που έχουν οι κινεζικές εταιρείες NEV είναι σημαντικό και αυξάνεται».

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ενσωματώσει στα οχήματά τους οθόνες ψυχαγωγίας που μοιάζουν με smartphone, προβολείς και τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού για να παραμείνουν στη ζωή σε μια έντονα ανταγωνιστική τοπική αγορά.

Διαβάστε ακόμη: