Σε τηλεοπτική συνέντευξη, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παρουσίασε τρεις νέες επεκτάσεις του αθηναϊκού Μετρό. Σύμφωνα με τον ίδιο, προτεραιοποιούνται η επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι και την Εθνική Οδό μέσω της λεωφόρου Κηφισίας και οι νέες χάραξεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα.

Με αυτές τις επεκτάσεις, η Αθήνα στοχεύει να ξεπεράσει για πρώτη φορά το όριο των 100 σταθμών στο δίκτυο του Μετρό.

Οι 3 προτεραιοποιημένες επεκτάσεις

Οι παρεμβάσεις που βρίσκονται ψηλά στη λίστα υλοποίησης είναι οι εξής:

  • Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία προβλέπει 3 νέους σταθμούς.
  • Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Άνω Γλυφάδα, με 2 σταθμούς, καθώς και νέος κλάδος προς το κέντρο της Γλυφάδας μέσω Ελληνικού, με ακόμη δύο σταθμούς.
  • Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι – Εθνική Οδό, η οποία περιλαμβάνει 11 νέους σταθμούς σε όλο το βόρειο τόξο.

Γραμμή 2: Ίλιον και Γλυφάδα στο επίκεντρο

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και την Ελληνικό Μετρό, πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η βορειοδυτική επέκταση από την Ανθούπολη στο Περιστέρι έως τον μελλοντικό σταθμό Άγιος Νικόλαος στο Ίλιον.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις μετακινήσεις σε Πετρούπολη, Ίλιον και Καματερό, περιοχές με υψηλή πληθυσμιακή πυκνότητα. Στόχος είναι να εξευρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση που παραμένει ενεργή τα τελευταία τρία χρόνια.

Στον νότιο τομέα εξετάζεται η τελική χάραξη της επέκτασης προς Γλυφάδα. Η πρόταση προβλέπει δύο κλάδους: τον έναν προς Άνω Γλυφάδα και τον δεύτερο προς το κέντρο της πόλης μέσω της περιοχής του Ελληνικού. Με αυτή την προσθήκη, το αθηναϊκό Μετρό θα αποκτήσει για πρώτη φορά δύο διακλαδώσεις στην ίδια γραμμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ήδη από το 2000, υπήρχε ο στόχος το Μετρό να έχει φτάσει στη Γλυφάδα μέχρι το 2006, κάτι που δεν προχώρησε. Τώρα, με την τεράστια επένδυση στο Ελληνικό, η επέκταση της Γραμμής 2 επανέρχεται στο προσκήνιο. Το έργο απαιτεί ωρίμανση μελετών και κατοχύρωση χρηματοδότησης.

Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4

Η σημαντικότερη επέκταση ωστόσο αφορά τη Γραμμή 4. Εκτός από το έργο που ήδη υλοποιείται στο τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή με 15 νέους σταθμούς, εξετάζεται και η μεγάλη επέκταση του άξονα προς τα βόρεια. Η χάραξη, μέσω της λεωφόρου Κηφισίας, θα οδηγεί στο Μαρούσι και από εκεί, μέσα από Πεύκη και Λυκόβρυση, θα καταλήγει στην Εθνική Οδό.

Πρόκειται για μια εκτεταμένη επέκταση με 11 νέους σταθμούς, η οποία θα προσφέρει ολοκληρωμένη σύνδεση των βορείων προαστίων με τον κορμό του δικτύου. Για πρώτη φορά, γειτονιές όπως η Πεύκη και η Λυκόβρυση θα αποκτήσουν πρόσβαση σε σταθμό Μετρό, ενώ ο τερματικός κόμβος στην Εθνική Οδό θα λειτουργήσει ως μεγάλο hub για επιβάτες που κατευθύνονται προς το κέντρο της Αθήνας.

Εφόσον οι μελέτες προχωρήσουν με τον απαιτούμενο ρυθμό, αυτά τα έργα αναμένεται να εξελιχθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία.

ΚΠΙΣΝ και υπογειοποίηση Γραμμής 1

Στο πλάνο του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό υπάρχουν ακόμη δύο σημαντικά έργα:

Το πρώτο είναι η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από Φάληρο έως Πειραιά, ένα πάγιο αίτημα του δήμου Πειραιά που στοχεύει στη βελτίωση της πρόσβασης προς το λιμάνι και τις γειτονικές περιοχές. Το έργο περιλαμβάνει και τη δημιουργία νέου σταθμού, ενώ οι μελέτες πρέπει να επικαιροποιηθούν ώστε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021–2027.

Ο δεύτερος στόχος αφορά την άφιξη του Μετρό στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), που αποτελεί δέσμευση της Πολιτείας προς το Ίδρυμα. Το έργο αποτελεί χρόνια διεκδίκηση, καθώς το ΚΠΙΣΝ έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους πυρήνες πολιτισμού στην πόλη.

Εξετάζονται δύο βασικές διαδρομές:

  • Ένα παρακλάδι της Γραμμής 1 από τον σταθμό Πετράλωνα, που θα εξυπηρετεί Καλλιθέα και θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ.
  • Η κάθοδος προς το ΚΠΙΣΝ μέσω άλλης γραμμής, είτε της Γραμμής 2 με διακλάδωση από Συγγρού–Φιξ, είτε της μελλοντικής Γραμμής 5, η οποία θα περνά από Παγκράτι και θα έχει κοινά τμήματα με τη Γραμμή 4 μέχρι την Ακαδημία. Ένα από τα σενάρια προβλέπει κατάληξη προς Πειραιώς και στη συνέχεια νότια έως το ΚΠΙΣΝ.

 

 

 

 

Διαβάστε ακόμη: