Το φράγμα των 300 δισ. ευρώ έσπασε η κεφαλαιοποίηση της Hermès, καθώς ο γαλλικός οίκος μόδας μειώνει το χάσμα που τον χωρίζει από μεγάλο του αντίπαλο στη βιομηχανία της πολυτέλειας, την LVMH.

Η μετοχή της Hermès σημείωσε νέο ιστορικό ρεκόρ έπειτα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να φτάσει στα 307 δισ. ευρώ. Έχουν περάσει λιγότερα από δύο χρόνια από τη στιγμή που η αξία της Hermès πέρασε τα 200 δισ. ευρώ, τον Απρίλιο του 2023.

Ο γαλλικός οίκος μόδας ανακοίνωσε καλύτερες των προβλέψεων πωλήσεις για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αποδεικνύοντας ότι η ζήτηση παραμένει ισχυρή για κάποια από τα προϊόντα της κατά τα άλλα ταλαιπωρημένης αγοράς της πολυτέλειας.

Η εταιρεία της τσάντας Birkin ανακοίνωσε αύξηση 17,6% στις πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, οι οποίες άγγιξαν τα 3,96 δισ. ευρώ. Οι αναλυτές περίμεναν πωλήσεις 3,69 δισ. ευρώ.

Για το σύνολο του έτους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,7%, στα 15,2 δισ. ευρώ, έναντι των  14,94 δισ. ευρώ που περίμενε η αγορά.

Έπειτα και από αυτά τα θετικά αποτελέσματα, η εταιρεία μπόρεσε να μειώσει την απόσταση που την χωρίζει από την LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, τον όμιλο του Bernard Arnault, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του γαλλικού χρηματιστηριακού δείκτη CAC 40, με κεφαλαιοποίηση 358 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η LVMH, που ελέγχει κορυφαία brands της πολυτέλειας όπως αυτό της Christian Dior, είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να εξαγοράσει την Hermès πριν από 14 χρόνια.

Με την ενίσχυση της αξίας της, η Hermès αποκτά πλέον μεγαλύτερη απόσταση από άλλες μεγάλες εταιρείες της Γαλλίας, όπως η Airbus και ο ενεργειακός όμιλος TotalEnergies, που έχουν περίπου τη μισή κεφαλαιοποίηση.

Το ράλι φέρνει στο προσκήνιο τον μεγάλο ρόλο που παίζει η πολυτέλεια στη γαλλική χρηματιστηριακή αγορά, αλλά την ίδια στιγμή υπογραμμίζει τις διαφορές ανάμεσα στους δύο μεγάλους παίκτες: Η κεφαλαιοποίηση της Hermès έχει φτάσει στο 86% εκείνης της LVMH, παρότι οι πωλήσεις της δεν είναι ούτε το ένα πέμπτο.

Μια πιστή και εύπορη πελατειακή βάση που ξοδεύει για τις πολύ ακριβές τσάντες και τα πολυτελή αρώματά της στηρίζουν το brand  της Hermès, ακόμα και την ώρα που άλλες εταιρείες, όπως η Burberry και η Gucci της Kering δυσκολεύονται να ανακάμψουν. Ακόμα και η Dior της LVMH δείχνει σημάδια αδυναμίας, έπειτα από τις απότομες αυξήσεις τιμών που έκανε τα τελευταία χρόνια.

Η επιτυχημένη –όπως αποδεικνύεται- στρατηγική της Hermès στηρίζεται στην αίσθηση της αποκλειστικότητας, η οποία ενισχύεται μέσω της τεχνητής σπανιότητας των προϊόντων του οίκου. Διατηρώντας την παραγωγή σε επίπεδα χαμηλότερα της ζήτησης, η εταιρεία έχει καταφέρει τσάντες της όπως η Birkin (που πήρε το όνομά της από την Βρετανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό Jane Birkin) και η Kelly (εμπνευσμένη από την πριγκίπισσα του Μονακό Grace Kelly) να παραμένουν περιζήτητες, να έχουν μεγάλες λίστες αναμονής και να πωλούνται σε τιμές ακόμα υψηλότερες της λιανικής στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Διαβάστε ακόμη: