Η εκτεταμένη κατάχρηση δημόσιων χώρων μέσω αυθαίρετων κατασκευών όπως τα τραπεζοκαθίσματα αντιμετωπίζεται πλέον με την εισαγωγή της εφαρμογής MyStreet. Η καινοτόμος αυτή πλατφόρμα, που ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο για τη διακυβέρνηση των δεδομένων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και βρίσκεται υπό δημόσια διαβούλευση, υιοθετεί το επιτυχημένο μοντέλο της MyCoast που έφερε λύσεις σε παρόμοια προβλήματα στις παραλίες.

MyStreet: Λειτουργίες και Οφέλη για τους Πολίτες

Μέσω του MyStreet, ο πολίτης αποκτά πρόσβαση σε αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις μισθώσεις των δημόσιων χώρων, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη του στη διαχείριση από τους Δήμους. Επιπλέον, χωρίς να εμπλέκεται η γραφειοκρατία, μπορεί να καταγγείλει άμεσα οποιαδήποτε παράβαση στην εκμετάλλευση του δημόσιου χώρου. Οι καταγγελίες καταγράφονται με ακρίβεια και αποστέλλονται απευθείας στις αρμόδιες αρχές, ενισχύοντας τον έλεγχο και την επιβολή των κανονισμών.

Στόχοι και Προτεραιότητες του Έργου

Ο κύριος σκοπός της εφαρμογής είναι η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των κοινόχρηστων χώρων, η εξυπηρέτηση των πολιτών και η διαφάνεια στη διαχείριση των δημόσιων εκτάσεων. Αυτές οι πρωτοβουλίες συμβάλλουν σε μια πιο οργανωμένη και βιώσιμη αστική ανάπτυξη, παρέχοντας λύσεις άμεσα και αξιόπιστα.

Δηλώσεις και Στρατηγικές Κατευθύνσεις

Σε συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε:

«Η προστασία του δημόσιου χώρου αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και την αυτοδιοίκηση. Όπως είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προχωρούμε στην υλοποίηση της εφαρμογής MyStreet, που προσφέρει πραγματικές λύσεις στο πρόβλημα των κατειλημμένων πεζοδρομίων, διευκολύνοντας τη διέλευση ατόμων με αναπηρία, γονέων με καρότσια και παιδιών».

MyStreet: Παρακολούθηση και Καταγραφή Καταχρήσεων

Μέσω της πλατφόρμας, οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις ενεργές μισθώσεις δημόσιων χώρων από καφετέριες, εστιατόρια και άλλες εμπορικές επιχειρήσεις. Με απλά κλικ, θα μπορούν να επιβεβαιώσουν αν τα τραπεζοκαθίσματα είναι αδειοδοτημένα – για παράδειγμα, αν η επιχείρηση διαθέτει άδεια για 10 ή 50 τετραγωνικά μέτρα. Σε περίπτωση εντοπισμού παραβάσεων, η καταγγελία υποβάλλεται άμεσα και εύκολα, με δυνατότητα τεκμηρίωσης μέσω φωτογραφιών ή περιγραφής.

Υποστήριξη Δήμων και Τεχνικές Λεπτομέρειες

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη του Ενιαίου Μητρώου Κοινόχρηστων Χώρων, που θα διευκολύνει τους Δήμους στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του δημόσιου χώρου και θα συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη των αστικών περιοχών. Παρόμοια με την επιτυχημένη MyCoast, το MyStreet θα διατίθεται δωρεάν και θα είναι συμβατό με όλες τις έξυπνες κινητές συσκευές.

MyStreet: Ενσωμάτωση στο Πληροφοριακό Σύστημα

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τη διακυβέρνηση των δεδομένων, οι Δήμοι θα μπορούν, μέσω του πληροφοριακού συστήματος Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων – προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) – να καταχωρίζουν τις άδειες των καταστημάτων εντός του Δήμου. Με αυτόν τον τρόπο, θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες και το MyStreet θα διαθέτει όλα τα απαραίτητα δεδομένα για την αντιμετώπιση κάθε μορφής αυθαίρετης εκμετάλλευσης του δημόσιου χώρου.

Διαβάστε ακόμη: