Η αεροπορική βιομηχανία προετοιμάζεται για άλλη μια χρονιά δυσκολιών, καθώς οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις της Boeing και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχιστούν και το 2025, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.
Την Κυριακή συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την έκρηξη ενός πάνελ πόρτας σε ένα Boeing 737 Max 9 της Alaska Airlines, γεγονός που αναζωπύρωσε μια θύελλα ερωτημάτων σχετικά με τα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας της Boeing.
Έκτοτε, η εταιρεία έχει θεσπίσει μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού και των αυξημένων επιθεωρήσεων, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή. Η Boeing δήλωσε επίσης ότι βελτίωσε το σύστημα «Speak Up» για να ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να αναφέρουν τις ανησυχίες τους για τον χώρο εργασίας.
Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, δήλωσε στο «Squawk Box Asia» του CNBC ο Μάικ Μπόιντ, πρόεδρος και συνιδρυτής της εταιρείας συμβούλων αερομεταφορών Boyd Group International.
«Όλο το διοικητικό συμβούλιο θα έπρεπε να είχε απολυθεί», δήλωσε. «Ο νέος διευθύνων σύμβουλος και οι νέοι άνθρωποι εκεί μέσα λένε ότι κάνουν κάτι, αλλά αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα».
Χωρίς παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing, αεροπορικές εταιρείες όπως η Southwest, η Wizz Air και η Ryanair ξοδεύουν χρήματα που «δεν ήθελαν να ξοδέψουν για να επισκευάσουν αεροπλάνα που επρόκειτο να αποσύρουν», δήλωσε ο ίδιος.
Ο Πιτ Μπούτιτζετζ, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, δήλωσε ότι η Boeing έχει «πολύ περισσότερη» δουλειά να κάνει, σύμφωνα με το Reuters.
«Η αλλαγή κουλτούρας στην Boeing είναι κάτι που είναι σε εξέλιξη», δήλωσε. «Ο μόνος τρόπος για να την αξιολογήσουμε πλήρως θα είναι να δούμε ότι μπορούν να βελτιώνουν με συνέπεια τα αποτελέσματα».
Ο Τζον Γκραντ, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας πληροφοριών αεροπορίας OAG, δήλωσε ότι οι βελτιώσεις στην Boeing είναι απίθανο να έρθουν πριν από το τέλος του 2025, το νωρίτερο. Ωστόσο, «τα οικονομικά και οι εργασιακές σχέσεις είναι ένα άλλο θέμα», είπε.
Η Boeing δεν έχει εμφανίσει κέρδη από το 2018. Η εταιρεία έχει υποστεί άλλη μια οπισθοδρόμηση στην παραγωγή μετά την έναρξη απεργίας επτά εβδομάδων από τους μηχανολόγους της, η οποία έληξε τον Νοέμβριο με τους εργαζόμενους να εξασφαλίζουν μια σταδιακή αύξηση των μισθών κατά 38%.
Εκπρόσωπος της Boeing δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη σταθεροποίηση της επιχείρησης και στην εφαρμογή του «Σχεδίου Ασφάλειας και Ποιότητας». Ο εκπρόσωπος επεσήμανε δώδεκα ενέργειες στις οποίες προχώρησε η Boeing το 2024, από τις αλλαγές στην ηγεσία του διοικητικού της συμβουλίου και την εξαγορά της Spirit AeroSystems μέχρι την επέκταση του εργοστασίου της στη Νότια Καρολίνα για την αύξηση της παραγωγής των αεροσκαφών 787.
Παρά ταύτα, τα προβλήματα στην αεροπορική βιομηχανία υπερβαίνουν κατά πολύ την Boeing, δήλωσε ο Μπρένταν Σόμπι, ανεξάρτητος αναλυτής της Sobie Aviation.
Από τις ελλείψεις ανταλλακτικών έως τη συντήρηση των κινητήρων, είπε, «πρόκειται για ολόκληρο το οικοσύστημα των εταιρειών που βρίσκονται γύρω από τη βιομηχανία».
«Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος και δεν υπάρχουν σημάδια ότι αυτό θα σταματήσει σύντομα», είπε. «Πρόκειται για προβλήματα που θα χρειαστούν χρόνια -όχι ένα μόνο έτος- για να επιλυθούν».
Ο ίδιος δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα απογοητευμένες από τα προβλήματα αξιοπιστίας και συντήρησης των κατασκευαστών κινητήρων Pratt & Whitney και Rolls-Royce.
Τα προβλήματα στους κινητήρες αναγκάζουν πολλές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Hawaiian Airlines και Spirit Airlines, να καθηλώσουν τμήματα του στόλου τους, δήλωσε ο Μπόιντ.
Αυτό θα καταστήσει πιο δύσκολο να βρεθούν προσφορές σε αεροπορικά εισιτήρια το 2025, είπε. «Αν ψάχνετε για πραγματικά φθηνότερους ναύλους εκεί έξω, δεν νομίζω ότι ακόμη και ο κ. Ο’Λίρι της Ryanair μπορεί να το υποσχεθεί αυτό», είπε.
Ο Σκοτ Κις, ιδρυτής της ιστοσελίδας αεροπορικών ταξιδιών Going, δήλωσε ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων πιθανότατα θα αυξηθούν το 2025. Σε ανάρτησή του στις 30 Δεκεμβρίου, ο ίδιος περιέγραψε πώς έχει αλλάξει το κόστος των πτήσεων προς, από και εντός των Ηνωμένων Πολιτειών μετά την πανδημία με την παρακάτω λίστα:
2020: -17%
2021: -4%
2022: +36%
2023: -12%
2024: +5%
Ωστόσο, ο Σόμπι δήλωσε ότι τα προβλήματα χωρητικότητας που προκαλούνται από τις καθηλωμένες πτήσεις μπορεί να αντισταθμιστούν από την αύξηση των πτήσεων, ιδίως στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, όπου ο κλάδος εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία.
Συμπλήρωσε ότι οι τιμές των αεροπορικών ναύλων ομαλοποιούνται σε επίπεδο υψηλότερο από τις τιμές πριν από την πανδημία, αλλά κάτω από τα επίπεδα του 2022. Το τρέχον έτος μπορεί να φέρει κάποια βελτίωση, είπε, αλλά «συνολικά, αυτές οι προκλήσεις εξακολουθούν να παραμένουν».
Διαβάστε ακόμη
- Νεϊμάρ: Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026 θα είναι το τελευταίο μου
- Σοκαριστικές αναρτήσεις των celebrities που κάηκαν τα σπίτια τους από την πυρκαγιά στο Λος Άντζελες
- Ο Κούγιας απάντησε στα σχόλια για την εικόνα του: «Είναι γνωστό το πρόβλημα υγείας μου»
- Ρευματοκλοπές και τεχνικές απώλειες επιβαρύνουν τους καταναλωτές με 100 εκατ. ευρώ τον μήνα