Η αντιπαλότητα μεταξύ των δύο γιγάντων του λιανεμπορίου, της Amazon και της Walmart, εισέρχεται σε μια νέα φάση, καθώς, για πρώτη φορά στην ιστορία, η Amazon ξεπέρασε τη Walmart σε πωλήσεις, σύμφωνα με το Quartz.

Η εταιρεία που ίδρυσε ο Τζεφ Μπέζος τη δεκαετία του ’90, σε ένα γκαράζ, είχε ήδη ξεπεράσει τη Walmart σε χρηματιστηριακή αξία, όμως, μέχρι τώρα, υστερούσε σε πωλήσεις. Αυτό άλλαξε το τέταρτο τρίμηνο του 2024, όταν η Amazon ανακοίνωσε έσοδα 187,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις για τα έσοδα της Walmart ανέρχονται σε 180 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Walmart αναμένεται να ανακοινώσει επίσημα τα οικονομικά της στοιχεία στις 20 Φεβρουαρίου.

Ωστόσο, η διαφορά αυτή δεν προέρχεται από την αύξηση των ηλεκτρονικών λιανικών πωλήσεων της Amazon. Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Άλμπερτ Ουίλιαμς από το Nova Southeastern University, η κυριαρχία της Amazon βασίζεται κυρίως στην ανάπτυξη των διαδικτυακών της υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, κάτι που την έχει καταστήσει ηγέτη στον κλάδο. Στο καθαρό κομμάτι των λιανικών πωλήσεων, οι δύο εταιρείες παραμένουν σε παρόμοιο επίπεδο.

Η Walmart, αν και δεν διαθέτει ισχυρό αντίπαλο των cloud υπηρεσιών της Amazon, έχει δημιουργήσει τη δική της πλατφόρμα Walmart Cloud Native, ενισχύοντας την εφοδιαστική της αλυσίδα. Επίσης, έχει προσπαθήσει να ανταγωνιστεί την Amazon με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως το “Realm”, μια τρισδιάστατη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών που λανσαρίστηκε το 2024.

Σύμφωνα με τον Ρότζερ Μπίχαμ, επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας στο Λιανεμπόριο του Πανεπιστημίου Wake Forest, η Amazon έχει σημαντικό προβάδισμα που δύσκολα θα ανατραπεί. Εκτιμά ότι, λόγω της αυξανόμενης τάσης για διαδικτυακές αγορές, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενεών, η Amazon θα συνεχίσει να ξεπερνά τη Walmart σε συνολικά έσοδα.

Παρά τις προσπάθειες της Walmart, η Amazon εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη ποικιλία διαθέσιμων προϊόντων, γεγονός που της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όπως αναφέρει ο Μπίχαμ, οι αγοραστές βρίσκουν ευκολότερα αυτό που αναζητούν στην Amazon, παρά στη Walmart, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω την κυριαρχία της στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα πάντα με το Quartz.

Διαβάστε ακόμη: