Σε νέα φάση μετασχηματισμού και ανανέωσης της εταιρικής της εικόνας εισέρχεται η Alpha Bank το 2026, σε συνέχεια των κινήσεων μη οργανικής μεγέθυνσης που ολοκλήρωσε τη χρονιά που φεύγει.
Μιλώντας χθες σε εκπροσώπους του τύπου, ο CEO της τράπεζας Βασίλης Ψάλτης παρουσίασε τις βασικές πτυχές του σχετικού πλάνου, το οποίο όπως είπε, στοχεύει στην προσφορά καλύτερων υπηρεσιών και στην παροχή ποιοτικότερης εξυπηρέτησης.
Ο ίδιος ξεχώρισε δύο τμήματα του πελατολογίου της τράπεζας:
Πρώτον, τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός συνόρων, στις οποίες η Alpha Bank θέλει να είναι δίπλα σε κάθε τους βήμα.
Σύμφωνα με τον κ. Ψάλτη, η εμπορική συνεργασία με το βασικό της μέτοχο, τη UniCredit, η οποία έχει ένα εκτεταμένο δίκτυο πανευρωπαϊκά, αλλά και οι εξαγορές που πραγματοποίησε η Alpha Bank το 2025, τόσο στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα, όσο και σε άλλους τομείς, όπως το factoring και η επενδυτική τραπεζική, διευκολύνουν αυτήν τη στρατηγική.
Δεύτερον, στους ιδιώτες, όσον αφορά τη διαχείριση των περιουσιακών τους στοιχείων, στο πλαίσιο του δεύτερου και τρίτου πυλώνα του συστήματος συνταξιοδοτικής αποταμίευσης.
«Έχουμε κάνει την κατάλληλη προετοιμασία ώστε να είμαστε κοντά στους αποταμιευτές που θέλουν να διατηρήσουν το επίπεδο της ζωής τους και μετά τη σύνταξη», σημείωσε ο κ. Ψάλτης.
Πρόκειται, όπως τόνισε, για μία πτυχή «της δραστηριότητάς μας με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα».
Tο κατάστημα Alpha Bank θα ανασχεδιαστεί ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Η εταιρική ταυτότητα της Alpha Bank
Ταυτόχρονα, προανήγγειλε την εκκίνηση της διαδικασίας ανανέωσης της εταιρικής ταυτότητας της τράπεζας στο πρώτο μισό του 2026, που θα περιλαμβάνει και ανασχεδιασμό του λογοτύπου της.
Το rebranding, εξήγησε ο ίδιος, έχει σχεδιαστεί στη βάση εσωτερικών ερευνών σε όλα τα επίπεδα και στόχο έχει την αποτελεσματικότερη ικανοποίηση των αναγκών της πελατείας.
Σύμφωνα με τον CEO της Alpha Bank, το κατάστημα θα ανασχεδιαστεί ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Κατά τον ίδιο, στόχος είναι το ταξίδι των πελατών να μπορεί να ξεκινήσει και να συνεχίζεται απρόσκοπτα από οποιοδήποτε κανάλι της τράπεζας, ήτοι τη φυσική μονάδα, το e-banking, το phone banking και το m-banking.
Ταυτόχρονα, σημείωσε την ανάγκη να στηθούν οι κατάλληλοι μηχανισμοί που θα ενεργοποιούνται όταν οι πελάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα κατά την εξυπηρέτησή τους, ώστε να δίνονται άμεσα λύσεις.
O μετασχηματισμός θα αφορά και τη λειτουργική ενοποίηση των εταιρειών που εξαγοράστηκαν το 2025
Ο νέος όμιλος
Σημειώνεται ότι ο μετασχηματισμός που θα ξεκινήσει την ερχόμενη χρονιά, θα αφορά και τη λειτουργική ενοποίηση των εταιρειών που εξαγοράστηκαν το 2025.
Ο λόγος γίνεται για την Astro Bank στην Κύπρο, που θα συγχωνευτεί με την Alpha Bank Cyprus, την Flexfin στο χώρο του factoring με την ABC Factors και την AXIA που θα ενοποιηθεί με την Alpha Finance και τη μονάδα Investment Banking του ομίλου.
Ο κ. Ψάλτης θεωρεί πως οι τράπεζες θα πρέπει να μετασχηματιστούν ως ευφυείς οργανισμοί που κατανοούν βαθύτερα και προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών.
Κι αυτό διότι πιστεύει πως ο πυρήνας του banking μετατοπίζεται από το προϊόν στην εμπειρία, από την απλή εξυπηρέτηση στην πρόβλεψη αναγκών και από τον ρόλο του ‘διαμεσολαβητή συναλλαγών’ σε αυτόν του συμβούλου και συνεργάτη.
Στη βάση αυτής του οράματος θα εφαρμοστεί τα επόμενα χρόνια το πλάνο μετασχηματισμού της Alpha Bank.
Κατά τα άλλη, ο κ. Ψάλτης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο νέων κινήσεων μεγέθυνσης με μη οργανικό τρόπο, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως τα διαθέσιμα κεφαλαιακά μαξιλάρια επιτρέπουν στην τράπεζα να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες με νόημα για τους μετόχους της.