Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα κέρδη της Xiaomi Corp. το πρώτο τρίμηνο του 2025, με την εταιρεία να επεκτείνει επιθετικά την παρουσία της στην αγορά EV της Κίνας και να αναπτύξει τη βασική της δραστηριότητα smartphones.
Τα έσοδα έφτασαν τα 111,3 δισ. γουάν (15,5 δισ. δολάρια), ξεπερνώντας τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών για 109 δισ. γουάν. Η εταιρεία κατέγραψε 75.869 παραδόσεις του ηλεκτρικού της οχήματος SU7 κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Η Xiaomi με έδρα το Πεκίνο προχωρά με τη στρατηγική του δισεκατομμυριούχου συνιδρυτή Λέι Τζουν, ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για να ενταχθεί στις τάξεις των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου. Αφού τα έβαλε με τις Tesla Inc. και BYD Co. στην πολυσύχναστη αγορά EV το περασμένο καλοκαίρι, η Xiaomi εναποθέτει τώρα τις ελπίδες της στο πρώτο της ηλεκτρικό σπορ όχημα – το YU7 – το οποίο παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα και θα βγει στην αγορά ήδη από τον Ιούλιο.
Αλλά η BYD σίγουρα δεν δίνει στην Xiaomi εύκολο χρόνο για να παίξει το παιχνίδι της προϊστορίας. Ο ηγέτης των κινεζικών EV ξεκίνησε έναν νέο πόλεμο τιμών νωρίτερα φέτος, προσθέτοντας προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού στο μεγαλύτερο μέρος της γκάμας του χωρίς επιπλέον κόστος. Την περασμένη εβδομάδα, η BYD μείωσε και πάλι τις τιμές κατά 34%.
Η Xiaomi δέχθηκε περαιτέρω πιέσεις μετά από ένα θανατηφόρο ατύχημα στα τέλη Μαρτίου στο οποίο ενεπλάκη το μοντέλο SU7, το πρώτο σεντάν της εταιρείας. Η αιτία του ατυχήματος, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. Το SU7 είχε ενεργοποιημένη τη λειτουργία αυτόματου πιλότου τη στιγμή του δυστυχήματος.
Λίγες ημέρες πριν από το ατύχημα, η Xiaomi είχε αυξήσει τον στόχο παράδοσης ηλεκτρικών οχημάτων για το 2025 σε 350.000 μονάδες. Αλλά οι πωλήσεις EV της εταιρείας δέχθηκαν πλήγμα τον Απρίλιο, σύμφωνα με την Deutsche Bank AG. Το δυστύχημα προκάλεσε επίσης αυξανόμενο έλεγχο των διαφημιστικών ισχυρισμών των κατασκευαστών EV για την αυτόματη οδήγηση.
Η Xiaomi τα πήγε καλύτερα στο μέτωπο των βασικών δραστηριοτήτων της, με τις αποστολές smartphone της εταιρείας να αυξάνονται κατά 40% σε ετήσια βάση στην πατρίδα της, χάρη στις κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις, σύμφωνα με πρόσφατο ερευνητικό σημείωμα της εταιρείας συμβούλων Counterpoint. Η τιμή της μετοχής της έχει επίσης ανακάμψει από το χαμηλό του Μαρτίου, σημειώνοντας άνοδο σχεδόν 90% τους τελευταίους έξι μήνες.
Η Xiaomi προσπαθεί να ενισχύσει την υποστήριξη της κύριας επιχείρησης gadget σχεδιάζοντας τα δικά της τσιπ, με ένα σχέδιο να δαπανήσει 7 δισεκατομμύρια δολάρια αυτή τη δεκαετία για να ενισχύσει τους ημιαγωγούς της. Μαζί με το νέο SUV, ο Λέι δημοσιοποίησε επίσης το αυτοσχεδιασμένο τσιπ Xring και τις νέες κινητές συσκευές που τροφοδοτούνται από τον επεξεργαστή στην ίδια εκδήλωση την περασμένη εβδομάδα.
«Ο νέος επεξεργαστής θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τις high-end σειρές της, να διευρύνει τη δυνητική πελατειακή της βάση και να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της δύναμη με τους προμηθευτές τσιπ, ειδικά την Qualcomm», ανέφεραν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Στίβεν Τσενγκ και Σιν Τσεν σε σημείωμά τους την περασμένη εβδομάδα.