Ύστερα από δεκαετίες   καθυστερήσεων, μπαίνει σε φάση υλοποίησης ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης . Ένα έργο που θα αλλάξει την εικόνα του νησιού σε όλα τα επίπεδα . Κυρίως όμως θα βάλει τέλος στον βαρύ φόρο αίματος που καταβάλλεται διαχρονικά στην άσφαλτο .

Η παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού μεταφορών και υποδομών Κωστα Καραμανλή δείχνει την σημασία και την βαρύτητα που δείχνει η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός.  Πρόκειται για τον µεγαλύτερο αυτοκινητόδροµο που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το συνολικό κόστος  θα φθασει τα 2 δισ. Ευρώ. Η απόφαση  στέλνει μεταξύ άλλων μηνύματα για ισχυρή ανάπτυξη της χώρας και στο εξωτερικό .

Οι πόροι θα αντληθούν από το Tαµείο Ανάκαµψης και από το ΕΣΠΑ (427 εκατ. και σχεδόν 600 εκατ., αντίστοιχα, µε την εκτίμηση για το συνολικό κόστος να ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ), ενώ ήδη έχουν προχωρήσει τόσο οι αναγκαίες µελέτες όσο και οι διαδικασίες για την τελική χάραξη.   Όταν η Ν.Δ. ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, υπήρξαν αποκλειστικά και µόνο αποσπασµατικές παρεμβάσεις και ανούσιες µελέτες. Ηταν εµφανής επίσης  η έλλειψη γεωτεχνικών στοιχείων. Όμως  τους τελευταίους 19 µήνες και µε βασικό άξονα την επιλογή για τη τµηµατική δηµοπράτηση του έργου  και πάντα σε συνεχή επικοινωνία µε το υπουργείο Πολιτισµού, λόγω των πολλών αρχαιολογικών χώρων κατέστη εφικτό να ξεπεραστούν τα εµπόδια.

Καθοριστικά βήµατα  έγιναν για την επίτευξη των κεντρικών στόχων την ενοποίηση -σε τεχνικό επίπεδο- του έργου από την Κίσσαµο έως τη Σητεία, για την οριστικοποίηση του χρηµατοδοτικού µοντέλου, την ανάθεση σειράς κρίσιµων µελετών την αναβάθµιση όσον αφορά τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόµου, τη βελτίωση των υφιστάµενων παρακάµψεων των µεγάλων πόλεων, καθώς και τη δηµοπράτηση έργων για την αντιµετώπιση κατολισθητικών φαινοµένων, προϋπολογισµού 35 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκαν και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση , τόσο για το µεγάλο τµήµα Χανιά – Ηράκλειο όσο και για το τµήµα Χερσόνησος – Νεάπολη.  Αξίζει να σημειωθεί ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν είχαν καν ξεκινήσει.

Σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα που έχει θέσει η κυβέρνηση, από το τέλος του 2022 θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια στον ΒΟΑΚ και έως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα µέτωπα, µε πρώτα τα δηµόσια έργα, ύστερα το Σ∆ΙΤ και τελευταίο το µεγάλο κοµµάτι της παραχώρησης. Στις αρχές του 2026 υπολογίζεται ότι  θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικότερα του Ηρακλείου.