Το πρωτότυπο δοκιμών εξέλιξης «00» της πολυαναμενόμενης Alfa Romeo 33 Stradale ολοκλήρωσε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία στη θρυλική πίστα του Nardo.
Πρόκειται για μια από τις πλέον εξελιγμένες και πλήρεις εγκαταστάσεις δοκιμών στον κόσμο, στις οποίες περιλαμβάνεται και μια στρογγυλή πίστα με μήκος 12,5 χιλιομέτρων. Βασικό της χαρακτηριστικό είναι το κεκλιμένο οδόστρωμα, που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται με έως και 240 χλμ./ώρα, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να αγγίζει το τιμόνι.
Σε αυτό το πεδίο δοκιμών η Alfa Romeo 33 Stradale επαλήθευσε όχι μόνο την τελική ταχύτητα των 333 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα, μα επιπρόσθετα την άψογη αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και τη σωστή συμπεριφορά όλων των μηχανικών μερών υπό τεράστια πίεση.
Αυτό αφορά τον 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης που αποδίδει πάνω από 620 ίππους, το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 8 σχέσεις που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.
Οι συγκεκριμένες δοκιμές ακολούθησαν εκείνες που έλαβαν χώρα στο Balocco Proving Ground για την τελειοποίηση στη ρύθμιση παραμέτρων, όπως η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η συνεργασία του αλουμινένιου πλαισίου με τα διπλά ψαλίδια και τα ενεργά αμορτισέρ που εξασφαλίζουν ιδανικό έλεγχο του κάθε τροχού.
Σκοπός των δοκιμών ήταν επίσης η επιβεβαίωση ότι η επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο βρίσκεται στο απολύτως κορυφαίο επίπεδο που απαιτεί η κληρονομιά της 33 Stradale, τόσο στο «Strada» όσο και στο «Pista» προφίλ οδήγησης.
Συναρπαστική είναι και η ρύθμιση «Partenza Veloce» που ενεργοποιείται με το πάτημα του κουμπιού «Quadrifoglio» στο κεντρικό τούνελ της καμπίνας. Με την ενεργοποίησή της, η λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας, ευθυγραμμίζονται με τον άξονα του βέλτιστου ελέγχου της πρόσφυσης, προς όφελος της μέγιστης επιτάχυνσης.
Σημαντικό μέρος των δοκιμών στο Balocco Proving Ground διαδραμάτισε και το πανίσχυρο σύστημα πέδησης που επιτρέπει στην 33 Stradale να ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις… 33 μέτρα.
Πρόκειται για σύστημα που ενεργοποιείται Brake-By-Wire και όχι μηχανικά, με αισθητήρες που ελέγχουν με ακρίβεια όχι μόνο την πίεση που αναπτύσσεται στο κύκλωμα με τις μονομπλόκ αλουμινένιες 6πίστονες εμπρός δαγκάνες και τις πίσω 4πίστονες, αλλά και τον έλεγχο της ευστάθειας συνολικά.
Όσο για την αντοχή στη σκληρή χρήση, οι κεραμικοί δίσκοι εγγυώνται την απροβλημάτιστη διαχείριση των υψηλών θερμοκρασιών, άρα και τη σταθερή απόδοση, ακόμη και κάτω από τις πλέον απαιτητικές συνθήκες σπορ οδήγησης.